سازمان ملل: بیش از دو هزار مهاجر در دریای مدیترانه مفقود شده‌اند

کدخبر: 1018261

کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل متحد اعلام کرد: از ابتدای ماه ژانویه سال جاری حدود ۲۲۴ هزار آواره و پناه‌جو از طریق دریای مدیترانه وارد اروپا شده‌اند

به گزارش خبرگزاری فرانسه از ژنو، کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل متحد روز پنجشنبه با بیان این که آمارها آن تا پایان ماه ژوئیه را شامل می شود تصریح کرد 98 هزار نفر را در ایتالیا و 124 هزار نفر را در یونان سرشماری کرده است .

این منبع تصریح کرد: در همین دوره بیش از 2100 نفر نیز در دریا ناپدید شدند. این آمار سانحه ناپدید شدن عده در سواحل لیبی را که روز چهارشنبه روی داد، شامل نمی شود .

"ویلیام اسپایندلر"، سخنگوی آژانس آوارگان سازمان ملل در ژنو، گفت : ما با بحران پناه جویان در ورودی های اروپا مواجه هستیم. بیشتر افرادی که از مدیترانه عبور می کنند از جنگ و یا از آزار و اذیت فرار می کنند و مهاجران اقتصادی نیستند. دلیل این بحران تعداد پناه جویان نیست بلکه ناتوانی اروپا در پاسخ دادن به این موضوع به شیوه ای هماهنگ است .

وی خاطر نشان کرد:کشورهای اروپایی باید به جای گرفتن انگشت اتهام به سوی یکدیگر ، باهم در این مورد همکاری کنند .

مهاجران سوری با 34 درصد بیشترین این افراد را تشکیل می دهند و اتباع اریتره با 12 درصد، اتباع افغانستان با 11 درصد ، اتباع نیجریه با 5 درصد و اتباع سومالی با 4 درصد در جایگاه های بعدی قرار دارند .

کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل متحد خاطر نشان کرد تعداد مهاجران طی هفت ماه سال جاری بیشتر از کل سال 2014 بوده است. این منبع تعداد مهاجران سال 2014 را 219 هزار نفر اعلام کرده بود .

سازمان جهانی مهاجرت نیز که در خط مقدم این بحران قرار دارد ، روز سه شنبه آماری کمتر از این تعداد ارائه و اعلام کرده بود این تعداد "بسیار سریع" از مرز 200 هزار نفر فراتر خواهد رفت .

سازمان جهانی مهاجرت در مدت مشابه تعداد افرادی را که هنگام عبور از مدیترانه کشته شدند 1607 نفر و کل سال 3279 نفر اعلام کرد .

ارسال نظر: