مصری: ایران هیچگاه حضور مثبت چین در زمان تحریم را فراموش نخواهد کرد

کدخبر: 1018329

رئیس فراکسیون حزب موتلفه اسلامی در مجلس در دیدار با عضو کمیته مرکزی حزب کمونیست چین گفت: مردم ما در شرایط پساتحریم علاقه بیشتری دارند تا نسبت به کشورهایی که ما را تحریم کردند، با چین رابطه داشته باشیم

به گزارش «نسیم» به نقل از روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی، عبدالرضا مصری رئیس فراکسیون حزب موتلفه اسلامی در مجلس شورای اسلامی در دیدار با "باین چائولو" عضو کمیته مرکزی حزب کمونیست چین، بر ضرورت همکاری‌های دو جانبه میان دو حزب موتلفه اسلامی و حزب کمونیست چین در تبادل تجربیات تاکید کرد.

مصری در دیدار که هیاتی از حزب کمونیست چین به سرپرستی "باین چائولو" عضو کمیته مرکزی حزب حاکم جمهوری خلق چین در آن حضور داشت، گفت: خوشبختانه مناسبات و روابط بسیار خوبی میان دو حزب برقرار است. هر چند ایران خیلی حزبی نیست اما ریشه‌دارترین و موثرترین حزبی که خدمات بسیار زیادی در ایران داشته و حرف اول را در سازماندهی و ساماندهی می‌زند، موتلفه اسلامی است.

وی در این دیدار که به دعوت حزب موتلفه اسلامی صورت گرفت، افزود: تاریخچه حیات دو کشور ایران و چین به هزاران سال پیش بر می‌گردد و از همان زمان ارتباطات خوبی با هم داشته‌ایم. ارتباطات ایران و چین در طول تاریخ بسیار مستحکم است و در این سالهای اخیر که ایران بر اساس زورگویی‌های آمریکایی‌ها تحریم شده بود چین همواره در کنار ایران بود.

مصری با تاکید بر اینکه جایگاه چین ارزشمندتر از قبل از تحریم‌ها است بیان داشت: مردم ما در شرایط پساتحریم علاقه بیشتری دارند تا نسبت به کشورهایی که ما را تحریم کردند، با چین رابطه داشته باشیم.

رئیس فراکسیون حزب موتلفه اسلامی در مجلس تصریح کرد: سابقه تاریخی و تمدنی و روابط دو کشور بستر و فرصت‌های فراوانی در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فیمابین را فراهم کرده است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران هیچگاه حضور مثبت چین در کنار مردم ایران در زمان تحریم را فراموش نخواهد کرد.

مصری با رد این ادعا که ایران در زمان تحریم‌ها در انزوا بوده است، گفت: آمریکایی ها و اروپایی‌ها در زمانی که ما را در تحریم نگه داشتند ضرر کرده‌اند و به همین دلیل نمی‌خواهند بیشتر از این ضرر کنند.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس خاطر نشان کرد: متاسفانه عده قلیلی از تجار ایران به دلیل اینکه می خواهند سود بالایی ببرند و همچنین عده کمی از تولید کنندگان چینی نیز همین هدف را دارند و با تولید کالای بی کیفیت باعث شده‌اند کالای چینی در ایران بدنام شود در صورتی که کالاهای بسیار خوبی را کشور چین با کیفیت تولید می‌کند.

وی افزود: پس از تحریم‌ها اروپایی ها به دنبال دسترسی به بازار ایران هستند و مقداری رقابت سخت‌تر می‌شود و هنر مسئولان چین این است که شرایط بهتر و راحت‌تری برای مبادلات به وجود آورند.

همچنین در این دیدار باین چائولو عضو کمیته مرکزی حزب کونیست چین نیز با تاکید بر ارتباطات میان ایران و چین اظهار داشت: هدف اصلی ما از سفر به ایران تبادل تجارب و ارتباط میان دو حزب است زیرا ایران و چین از گذشته روابط بسیار نزدیک و عمیقی با هم دارند.

وی افزود تحکیم و تقویت مراودات اقتصادی و صنعتی بین دو کشور ضرورت دارد و ظرفیت‌های فراوانی در بخش‌های صنعتی و تکنولوژیکی در استان‌های مختلف چین وجود دارد که باید با برنامه‌ریزی دقیق و همکاری مشترک در جهت تامین رفاه و منافع دو ملت بهره گرفت.

وی گفت: ما آمادگی داریم تا با فراهم کردن بستر حضور بخش‌های خصوصی چین و ایران در عرصه‌های اقتصادی و تجاری ارتباطات بیشتر و نزدیک تری داشته باشیم.

ارسال نظر: