بهای نفت خام امروز به روند نزولی خود ادامه داد

کدخبر: 1018946

هر بشکه نفت خام سبک شیرین برای تحویل در ماه سپتامبر با ۳۰ سنت کاهش، ۴۳ دلار و ۵۷ سنت داد و ستد شد/ بهای هر بشکه نفت برنت دریای شمال نیز با ۳۶ درصد کاهش ۴۸ دلار و ۲۵ سنت رسید

به گزارش «نسیم»، بهای نفت خام روز دوشنبه در معاملات بازار آسیا در شرایطی به روند نزولی خود ادامه داد که سرمایه گذاران و دلالان همچنان در خصوص عرضه مازاد نفت به بازار نگرانی هایی جدی دارند.

هر بشکه نفت خام سبک شیرین برای تحویل در ماه سپتامبر در معاملات روز دوشنبه بازار آسیا با سی سنت کاهش، چهل و سه دلار و پنجاه و هفت سنت داد و ستد شد. در همین حال بهای هر بشکه نفت برنت دریای شمال که نفت مرجع اروپا محسوب می شود برای تحویل در همان موعد، سی و شش درصد کاهش یافت و به چهل و هشت دلار و بیست و پنج سنت رسید.

جاناتان بارات، تحلیلگر موسسه آیرز آلیانس سکوریتیز گفتگو با خبرگزاری مالی بلومبرگ نیوز اعلام کرد: مسئله مازاد عرضه همچنان بر معاملات بازار نفت سنگینی می کند و در حال حاضر آثار و نشانه های مثبت چندانی برای بهبود شرایط بازار وجود ندارد.

بهای نفت خام در بازارهای جهانی که بهار گذشته حدود شصت دلار در هر بشکه تثبیت شده بود، از ژوئیه گذشته بار دیگر روند نزولی خود را از سر گرفت و به سطحی رسید که از مارس گذشته مشاهده نشده است. بهای نفت اکنون به اندازه ای سقوط کرده است که اگر کمی دیگر به همین روند نزولی خود ادامه دهد به پائین ترین سطح خود در شش سال گذشته خواهد رسید.

آمریکا بخش قابل توجهی از نفت عرضه شده به بازار را تامین می کند این در حالی است که سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) همچنان از سقف تئوری عرضه روزانه سی میلیون بشکه فراتر می رود.

علاوه بر این سرمایه گذاران بازار نفت بیم آن دارند که در پی توافق هسته ای ایران و قدرتهای بزرگ که اواسط ژوئیه حاصل شد، تحریمهای اعمال شده بر اقتصاد ایران برداشته شود و این مسئله موجب شود ایران نفت بیشتری را به بازار تزریق کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سنگاپور، بازارهای نیویورک و لندن برای ششمین هفته پیاپی کار خود را با کاهش بهای نفت خام به پایان رساندند. در بازار نیویورک هر بشکه نفت خام با هفتاد و نه سنت کاهش، چهل و سه دلار و هشتاد و هفت سنت داد و ستد شد تا به این ترتیب طی یک هفته بیش از سه دلار در هر بشکه کاهش یافته باشد. در بازار لندن نیز هر بشکه نفت برنت نود و یک سنت کاهش یافت و چهل و هشت دلار و شصت و یک سنت فروخته شد.

ارسال نظر: