"حیدر العبادی": اقدامات اصلاحی ادامه دارد

کدخبر: 1018995

سخنگوی رسمی دفتر نخست‌وزیری عراق اعلام کرد که اقدامات اصلاحی دیگری اعلام خواهد شد که به نفع روند سیاسی و شهروندان خواهد بود

" سعدالحدیثی" در گفت‌و‌گو با الفرات افزود: حیدرالعبادی نخست وزیر تدابیر اصلاحی دیگری دارد که به نفع روند سیاسی و شهروندان خواهد بود .

الحدیثی بدون اشاره به ماهیت اقدامات اصلاحی دیگر العبادی گفت تصمیماتی که نخست وزیر اتخاذ کرد، در زمان فعلی خوب و مهم است و در راستای پاسخگویی به ندای مرجعیت عالی دینی و ملت عراق اتخاذ شد .

وی افزود: العبادی اصلاحاتی دیگری را اعمال می کند که در آینده اعلام خواهد شد و این اصلاحات به طور کلی به نفع شهروندان خواهد بود .

مرجعیت عالی دینی عراق از طریق نماینده خود از حیدرالعبادی نخست وزیر این کشور خواسته بود تصمیمات مهم و تدابیر قاطعی در زمینه مبارزه با فساد اتخاذ کند و با مشت آهنین با کسانی که به اموال ملت دست درازی می کنند، برخورد کند و امتیازات ویژه مسئولان فعلی و سابق دولت را لغو کند .

در پی این درخواست، حیدرالعبادی نخست وزیر عراق روز یکشنبه هجدهم مرداد، بسته اصلاحی خود را اعلام کرد که شامل حذف مناصب معاونان رئیس جمهوری و نخست وزیری، ساماندهی وزارتخانه ها، کاهش فراگیر و فوری تعداد محافظان مسئولان و مقامات از جمله مقامات ارشد عراق است.

ارسال نظر: