قیمت جهانی طلا امروز در پایین‌ترین رقم پنج سال و نیم اخیر باقی ماند

کدخبر: 1019052

قیمت طلا امروز ابتدا تا رقم ۱۰۸۹ دلار و ۴۰ سنت پایین آمد، اما سپس با ۰.۳ درصد افزایش نسبت به جلسه قبل به رقم ۱۰۹۶ دلار ۱۰ سنت رسید

به گزارش «نسیم» به نقل از رویترز، پس از رشد قابل توجه تعداد فرصت های شغلی در آمریکا در ماه جولای و قوت گرفتن احتمال افزایش نرخ بهره در ماه آینده میلادی، قیمت طلا امروز اندکی افزایش یافت اما همچنان در نزدیکی پایین ترین رقم 5 سال و نیم اخیر باقی ماند.

تعداد فرصت های شغلی در بخش غیرکشاورزی آمریکا در ماه جولای 215 هزار مورد افزایش یافت که کمتر از پیش بینی اقتصاد دانان (223 هزار مورد) بود. آمارهای بازار کار در ماه می و جولای نیز مورد بازنگری قرار گرفت و نشان داد که 14 هزار فرصت شغلی بیش از آنچه که قبلا پیش بینی می شد ایجاد شده است.

بر اساس این گزارش، قیمت طلا امروز ابتدا تا رقم 1089 دلار و 40 سنت پایین آمد، اما سپس با 0.3 درصد افزایش نسبت به جلسه قبل به رقم 1096 دلار 10 سنت رسید.

جیمز استیل، تحلیلگر بانک اچ اس بی سی در این باره گفت: «هرچند پیش بینی تاخیر در افزایش نرخ بهره ممکن است بخشی از فشارهای کوتاه مدت بر روی طلا را کاهش دهد، اما این بدان معنا نیست که قیمت ها بالاتر از سطح فعلی خواهد رفت، زیرا فدرال رزرو در نهایت نرخ بهره را افزایش خواهد داد.»

پیش بینی افزایش نرخ بهره در آمریکا که برای اولین بار از سال 2006 تاکنون اتفاق خواهد افتاد، موجب کاهش جذابیت بازار طلا برای سرمایه گذاران شده و سرمایه های بیشتری را جذب بازار دلار کرده است. ارزش دلار آمریکا در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی، امروز در نزدیکی بالاترین رقم از ماه آوریل تاکنون باقی ماند.

قیمت فلز زرد هفته گذشته برای هفتمین هفته متوالی کاهش یافت که طولانی ترین دوره کاهشی از 1999 تاکنون بود.

حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز جمعه باز هم کاهش یافت و به 21.47 میلیون اونس رسید که پایین ترین رقم از سپتامبر 2008 تاکنون بود.

پس از انتشار آمارهای نا امید کننده از اقتصاد چین در آخر هفته گذشته، این مصرف کننده عمده طلا تحت فشار فزاینده ای قرار دارد تا اقدامات محرک اقتصادی بیشتری را انجام دهد.

ارسال نظر: