قیمت جهانی طلا کاهش یافت

کدخبر: 1019184

هر اونس طلا با ۰.۳ درصد کاهش به ۱۱۰۰ دلار و ۷۰ سنت رسید/ روز گذشته قیمت طلا تا رقم ۱۱۰۸ دلار و ۸۰ سنت بالا رفت که بالاترین رقم از ۲۱ جولای تاکنون بود

به گزارش «نسیم»، به نقل از رویترز، در حالی که پس از کاهش ارزش یوان چین، قیمت دلار آمریکا افزایش یافته و بر فشار کاهشی ناشی از احتمال افزایش نرخ بهره در آمریکا بر روی طلا افزوده است، قیمت فلز زرد امروز شاهد کاهش بود.

پکن اجازه داده ارزش یوان به پایین ترین سطح خود در حدود 3 سال گذشته برسد تا بلکه بتواند آمارهای ضعیف اقتصادی اخیر خود را جبران نماید.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا با 0.3 درصد کاهش به 1100 دلار و 70 سنت رسید. قیمت فلز زرد امروز تا 1093 دلار و 25 سنت پایین آمد. روز گذشته قیمت طلا تا رقم 1108 دلار و 80 سنت بالا رفت که بالاترین رقم از 21 جولای تاکنون بود.

همزمان با عقب نشینی دلار از بالاترین رقم خود از ماه آوریل تاکنون، قیمت طلا روز دوشنبه حدود یک درصد افزایش یافت که بیشترین رشد یک روزه از 18 ژوئن تاکنون بود. کاهش ارزش دلار ناشی از آمارهای بازار کار آمریکا در روز جمعه بود که پایین تر از حد پیش بینی بود. این آمارها احتمال عدم افزایش نرخ بهره در آمریکا در ماه آینده میلادی را قوت بخشید.

اما هووی لی، تحلیلگر فیلیپ فیچرز معتقد است، احتمال افزایش نرخ بهره در ماه سپتامبر بوده است. «به طور کلی این حس وجود دارد که گزارش بازار کار آمریکا مثبت بوده، زیرا آمارهای ماه های می و ژوئن نیز مورد بازنگری قرار گرفته و افزایش یافته است و میزان دستمزدها هم بالا رفته است.»

دنیس لاکهارت، رئیس شعبه فدرال رزرو در آتلانتا روز دوشنبه گفت، تصمیم گیری در مورد افزایش نرخ بهره احتمالا به زودی انجام خواهد شد. وی افزود، احتمال افزایش نرخ بهره در نشست سیاستگذاری ماه سپتامبر بسیار بالاست، اما در عین حال تاکید کرد که افزایش های بعدی به صورت تدریجی خواهد بود.

پیش بینی ها در مورد افزایش نرخ بهره در سال جاری که در صورت وقوع، برای اولین بار از سال 2006 تاکنون خواهد بود، به قیمت طلا آسیب زده است.

ارسال نظر: