قیمت نفت به پایین‌ترین سطح در شش سال اخیر رسید

کدخبر: 1019231

بهای هر بشکه نفت خام شیرین سبک آمریکا برای تحویل در ماه سپتامبر امروز با پنج سنت کاهش به ۴۳ دلار و ۰.۳ صدم درصد رسید/ هر بشکه نفت برنت دریای شمال نیز با ۳۵ سنت کاهش ۴۸ دلار و ۸۳ سنت معامله شد

به گزارش «نسیم»، روند نزولی بهای نفت خام روز چهارشنبه نیز در بازار آسیا تحت تاثیر عوامل مختلف از جمله مازاد عرضه به بازار و نگرانیهای مربوط به سلامت اقتصاد چین ادامه پیدا کرد.

در پی کاهش بالفعل ارزش یوآن نگرانی سرمایه گذاران و دلالان بازار در خصوص سلامت اقتصاد چین که دومین اقتصاد بزرگ جهان محسوب می شود، افزایش یافته است.

بهای هر بشکه نفت خام شیرین سبک برای تحویل در ماه سپتامبر روز چهارشنبه در بازار آسیا با پنج سنت کاهش به چهل و سه دلار و سه صدم سنت رسید. در همین حال هر بشکه نفت برنت دریای شمال (که نفت خام مرجع اروپا محسوب می شود) برای تحویل در همان موعد سی و پنج سنت ارزش خود را از دست داد و چهل و هشت دلار و هشتاد و سه سنت معامله شد.

دانیل آنگ، تحلیلگر موسسه فیلیپ فیوچرز Phillip Futures در سنگاپور می گوید کاهش ارزش یوان چین همچنان ادامه دارد و با توجه به همین مسئله می توان پیش بینی کرد که قیمت نفت خام در بازارهای جهانی باز هم کاهش پیدا خواهد کرد.

چین روز چهارشنبه بار دیگر برای دومین روز متوالی نرخ مرجع یوآن را در برابر دلار تا اندازه زیادی پائین آورد و به این ترتیب با کاهش بالفعل واحد پول خود بازارهای ارز را دچار نگرانی و سردرگمی بیشتر کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سنگاپور، از نظر سرمایه گذاران، تصمیمی که مقامات چین درباره واحد پول ملی خود اتخاذ کرده اند نشان دهنده نگرانیهای آنها درباره رشد اقتصاد کشورشان است که اولین مصرف کننده انرژی و دومین قدرت اقتصادی جهان محسوب می شود. آمار و ارقامی که روز گذشته منتشر شد حاکی از آن است که تجارت خارجی چین دچار مشکل شده است.

تصمیم دولت چین در رابطه با واحد پول این کشور به تقویت دلار آمریکا در برابر ارزهای مهم آسیایی کمک می کند.

آمریکا بخش قابل توجهی از نفت عرضه شده به بازار را تامین می کند این در حالی است که سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) همچنان از سقف تئوری عرضه روزانه سی میلیون بشکه فراتر می رود.

علاوه بر این سرمایه گذاران بازار نفت بیم آن دارند که در پی توافق هسته ای ایران و قدرتهای بزرگ که اواسط ژوئیه حاصل شد، تحریمهای اعمال شده بر اقتصاد ایران برداشته شود و این مسئله موجب شود ایران نفت بیشتری را به بازار تزریق کند.

ارسال نظر: