رویترز: چشم‌انداز بلندمدت قیمت نفت همچنان بدبینانه است

کدخبر: 1020460

این خبرگزاری به نقل از مؤسسه تحقیقاتی بی.ام.آی انگلستان اعلام کرد: قیمت نفت برنت در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ به ترتیب و به طور متوسط ۵۶ و ۵۵ دلار در هر بشکه خواهد بود

به گزارش «نسیم» به نقل از رویترز، تحلیلگران موسسه تحقیقاتی بی.ام.آی انگلستان، زیرمجموعه موسسه رتبه بندی فیچ، اعلام کردند: گمانه زنی ها بیشتر مبتنی بر کاهش قیمت های نفت است و عامل آن؛ توافق هسته ای ایران و لغو تحریم های این کشور، عدم اطمینانی که در مورد اقتصاد چین وجود دارد و تغییرات بدبینانه در بازارهای آتی می باشد.

این تحلیلگران افزودند: با این حال، بازگشت نفت ایران به بازارهای جهانی، همزمان شده با افزایش پروژه های خط لوله در آمریکای شمالی، خاورمیانه، غرب آفریقا و قزاقستان، ضمن آنکه این پروژه ها موجب افزایش مصرف جهانی نفت در دو سال آینده خواهد شد.

آنها پیش بینی کردند، قیمت نفت برنت در سال های 2016 و 2017 به ترتیب و به طور متوسط 56 و 55 دلار در هر بشکه خواهد بود، در حالی که قیمت نفت خام آمریکا در هر دو سال معادل 53 دلار در هر بشکه خواهد بود.

این موسسه همچنین پیش بینی کرد، قیمت های نفت احتمالا بیش از حد کاهش یافته اند و انتظار می رود با نزدیک شدن به سه ماهه چهارم سال میلادی جاری، اندکی افزایش پیدا کنند. بسیاری از بازرگانان در صدد هستند از افت بیشتر قیمت ها در آمریکا بهره برداری کنند.

قیمت های نفت روز سه شنبه باز هم کاهش یافتند، زیرا در حالی است که ضعیف شدن اقتصاد برخی کشورهای آسیایی و تولید زیاد نفت در جهان به نگرانی ها در مورد مازاد عرضه دامن زده است، بازرگانان خود را برای کاهش مصرف نفت پالایشگاه های آمریکا پس از فصل تابستان آماده می کنند.

قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا روز سه شنبه در ساعت 04:29 به وقت گرینویچ در بازار نایمکس نیویورک 10 سنت کاهش یافت و به 41.77 دلار در هر بشکه رسید که با حداقل قیمت نفت در بیش از شش سال گذشته تفاوت چندانی ندارد.

قیمت نفت برنت دریای شمال نیز در معاملات آتی امروز بازار آیس فیوچرز لندن با 14 سنت کاهش به 48.60 دلار در هر بشکه رسید.

ارسال نظر: