درویش مسئولان فرهنگی را به پرهیز از دروغ گویی و تندخویی دعوت کرد

کدخبر: 1020624

کارگردان فیلم رستاخیز گفت: سکانداران فرهنگی را توصیه می‌‌کنم از زبان آمرانه و درشت‌گویی دست بردارند و به جای اینکه خودشان را میزبان بدانند به این توجه کنند که میهمان هستند

به گزارش خبرنگار سینمایی «نسیم» احمدرضا درویش کارگردان فیلم سینمایی رستاخیز روز گذشته در مراسم نمایش فیلم رستاخیز برای تعدادی از اصحاب رسانه که در مجتمع فرهنگی سرچشمه برگزار شد گفت: به نظرم هرآنچه در حاشیه اکران فیلم رستاخیز اتفاق افتاد برای عرصه فرهنگ و هنر می تواند برکت باشد و از این دریچه اگر به مسائل نگاه کنیم فرصت بسیار خوبی است و باید خدا را شاکر بود.

او افزود: البته شاید بخشهایی از آنچه مشاهده می کنیم با اصول اخلاقی و ارزشهای حاکم بر جامعه مغایرت داشته باشد اما باید جنبه شیرین و مثبت ماجرا هم دیده شود.

به گفته درویش آنچه من را نگران می کند ترک خوردن اصولی است که ملت ایران به آن پایبند هستند و آن با هزینه های گرانی به دست آمده است.

کارگردان رستاخیز اضافه کرد: متاسفانه در جریان اکران رستاخیز چارچوبهای اخلاقی به شدت مورد هجمه قرار گرفت و انتخاب برخی رویکردها از سوی برخی جریانها پیام خوبی ندارد.

او ادامه داد: تعهد به راستگویی و پرهیز از دروغ چارچوبی است که مکتب اهل بیت(ع) روی آن تاکید دارد و متاسفانه از سوی عده ای زیر پا گذاشته شد.

وی برخی مسئولان فرهنگی را به راستگویی دعوت کرد و افزود: سکاندران فرهنگی را توصیه می کنم از زبان آمرانه و درشت گویی دست بردارند و به جای اینکه خودشان را میزبان بدانند به این توجه کنند که میهمان هستند.

او تاکید کرد با تندخویی نمی توان مدیریت فرهنگی کرد.

به گزارش «نسیم» وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دلیل تجمع تعدادی مقابل این وزارتخانه اقدام به توقف اکران فیلم روز رستاخیز در همان روز اول کرد و متعاقب آن اصلاحاتی در فیلم انجام شد که به نظر منتقدان و افراد صاحب نظری که به برخی از مسائل اعتراض داشتند اشکالات اساسی فیلم رفع شده و فیلم قابل نمایش عمومی می باشد اما وزارت ارشاد هنوز اقدامی در جهت اکران آخرین اثر احمدرضا درویش نکرده است.

ارسال نظر: