جشنواره ادبیات کودک و نوجوان رضوی پایان یافت

کدخبر: 1020820

معاون فرهنگی وزیر ارشاد در اختتامیه این جشنواره گفت: ادبیات بهترین راه نزدیکی کودک و نوجوان به اندیشه های رضوی است

به گزارش «نسیم»، سیدعباس صالحی، در آیین پایانی دهمین جشنواره سراسری ادبیات کودک و نوجوان رضوی که در شهر کرد برگزار شد، با بیان اینکه امام رضا(ع) بیش از هزار سال میزبان و میهمان کشور ایران بوده است، افزود: دینی که ایران اسلامی به امام رضا (ع) دارد بسیار بالاتر و فراتر از آن است که بخواهیم تصور کنیم و فرهنگ ایرانی ـ اسلامی با همه وجود خود را مدیون امام رضا(ع) می‌داند .

معاون فرهنگی وزیر ارشاد اسلامی تاکید کرد: هیچ جا مانند ایران یک خزانه فرهنگی ملی ـ اسلامی را در خود حفظ نکرده است که امام رضا (ع) این کار را برای ایران انجام داده و از این‌رو ما به امام رضا (ع) مدیون هستیم .

وی با بیان اینکه میراث فکری و معنوی اندیشه‌ای امام رضا (ع) اندک نیست اضافه کرد: ما باید با این میراث فکری الفت یابیم و به آن نزدیک‌تر شویم .

صالحی تراز دین‌داری یک انسان و جامعه را راستگویی دانست و بیان داشت: ادای امانت یکی دیگر از ترازهایی است که جامعه با آن سنجیده می‌شود و این ادای امانت باید به صورت تعهد و وجدان کاری صورت بگیرد .

این مسئول یکی از راه‌های ادای دین به امام رضا (ع) را تقرب به امام عنوان کرد و افزود: بهترین راه برای این تقرب استفاده از ادبیات است .

صالحی خاطرنشان کرد: امیدواریم جشنواره‌هایی از این قبیل در کنار شناسایی و رشد استعداد ادبی کودک و نوجوان کمکی در گسترش فرهنگ رضوی از طریق ادبیات برای نسل موثر در آینده کشور کودک و نوجوان باشد

ارسال نظر: