وزیر بهداشت: حقوق مردم در حوزه سلامت با حمایت دستگاه قضا میسر می‌شود

کدخبر: 1021281

قاضی‌زاده هاشمی در دیدار منتخبین جامعه پزشکی با رئیس قوه قضاییه گفت: امیدواریم در دوره باقیمانده دولت در بخش غذا، هوا، آب آشامیدنی و موارد بیماری‌زا با تعامل با دستگاه قضا در ارتقای سلامت جامعه گام برداریم

به گزارش «نسیم»، سید حسن هاشمی در دیدار منتخبین جامعه پزشکی و به مناسبت روز پزشک با رییس قوه قضاییه ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ولادت حضرت ثامن‌الحج علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) و نیز سالروز ولادت شیخ‌الرییس ابوعلی سینا و روز پزشک گفت: طبق آیات قرآن، شفا در دست خداوند است ولی جامعه پزشکی وسیله‌ای بین خداوند متعال و بیماران است و در واقع کار پزشکان به نوعی در راستای تقدیری است که خداوند برای انسان‌ها رقم زده است.

وی با تاکید بر اینکه حرفه پزشکی خدمت به مردم و نیازمندان است گفت: پزشکان، پرستاران و پیراپزشکان رضایت و لبخند را بر لب بیماران می‌نشانند و افتخاری بالاتر از این نیست.

وزیر بهداشت با بیان اینکه جامعه پزشکی در دوران‌های مختلف از جمله دوران انقلاب و دفاع مقدس کارنامه درخشانی از خود به یادگار گذاشته است گفت: جامعه پزشکی همواره در خدمت مردم بوده است و همه شاهد جانفشانی‌های آنها در صحنه‌های مختلف تاریخ بوده‌ایم که همواره برای خدمت به مردم و تحقق آرمان‌های امام راحل و شهدای انقلاب تلاش کرده‌اند.

وزیر بهداشت در ادامه با بیان اینکه دولت با اولویت قرار دادن حوزه سلامت اقدامات موثری را برای ارائه خدمات به مردم و ارتقاء سلامت جامعه انجام داده است گفت: البته معتقدیم این اقدامات کافی نیست و باید برای پایداری و استمرار آن تدبیر کرد.

هاشمی تصریح کرد: امیدواریم سیاستمداران و سیاستگذاران اعم از مجلس و دولت تلاش کنند که دستاوردهای طرح تحول سلامت پایدار بماند و عقب‌ماندگی کشور در حوزه سلامت به ویژه در نقاط محروم با سرعت بیشتری جبران شود.

وزیر بهداشت ضمن قدردانی از حمایت‌ها و کمک قوه قضاییه در دو سال گذشته از حوزه سلامت ابراز امیدواری کرد که سران قوا در رسیدگی به مشکلات درماندگان و گسترش خدمات سلامت به اقصی‌نقاط کشور حوزه سلامت را یاری دهند.

وزیر بهداشت گفت: اجرای برخی احکام دستگاه قضا منوط به نظر پزشک است همانطور که در شرع مقدس نیز اجرای برخی احکام مانند خواندن نماز و گرفتن روزه با نظر پزشک و طبیب است.

وی گفت: در دستگاه قضایی صدور رأی قاضی منوط به نظر پزشکان و کارشناسان است و به نظر می‌رسد پزشکی قانونی نیز برای رعایت حقوق مردم همین نقش را ایفا می‌کند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: صیانت از حقوق مردم در امر قضا و رعایت بهداشت و عوامل اقداماتی که برای سلامت مردم زیان‌آور است منوط به حمایت قوه قضاییه است و بدون حمایت قوه قضاییه نمی‌توانیم حقوق مردم در حوزه سلامت را تامین کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه صیانت از حقوق صنف پزشکی نیز منوط به حمایت دستگاه قضایی است تاکید کرد: حرمت جامعه پزشکی حتماً باید حفظ شود.

وی ابراز امیدواری کرد که در آینده بیش از پیش شاهد حمایت‌های پدرانه و مشفقانه ریاست قوه قضاییه از حوزه سلامت باشیم.

وزیر بهداشت تاکید کرد امیدوار هستیم در دوره باقیمانده دولت در بخش غذا، هوا، آب آشامیدنی و موارد بیماری‌زا با تعامل با دستگاه قضا در ارتقای سلامت جامعه گام برداریم.

وی خاطرنشان کرد بسیاری از بیماری‌های غیرواگیر ناشی از فرهنگ نادرست تغذیه و سودجویی که بخشی از آن به دلیل مسائل اقتصادی است که این موضوع ایجاب می‌کند با رابطه تنگاتنگ با دستگاه قضایی بتوانیم در این زمینه موثر عمل کنیم. /201

ارسال نظر: