درخواست ولایتی از رئیس قوه قضاییه در خصوص پزشکان

کدخبر: 1021299

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با آیت‌الله آملی لاریجانی از ایشان خواست راهی را به پزشکان نشان دهند که این قشر حکمت به پزشکی بازگردند

به گزارش «نسیم»، علی اکبر ولایتی در جلسه دیدار وزیر بهداشت و منتخبین جامعه پزشکی با رییس قوه قضاییه که به مناسبت فرارسیدن روز پزشک برگزار شد؛ ضمن بیان این مطلب گفت: امیدواریم با تاسی از پزشکان به نام ایرانی رنگی از پزشکانی چون بوعلی سینا و رازی داشته باشیم .

وی با بیان این که در گذشته طبابت و پزشکی با حکمت و علوم دینی و انسانی همراه بود گفت: پزشکی بدون فلسفه، عرفان و علوم دینی معنا ندارد.

دکتر ولایتی با تاکید بر بر ضرورت حفظ هویت ایرانی مشاهیر ایرانی گفت: اینکه سالروز تولد ابن سینا را روز پزشک می نامیم، یکی از راه های تثبیت هویت ایرانی بودن چنین افرادی است.

دکتر ولایتی با بیان اینکه باید از هویت ملی بزرگانمان دفاع بکنیم، تصریح کرد: حفظ نام بزرگان امروز از اهمیت ویژه ای برخوردار است و هر روز مدعیانی پیدا می شوند که تلاش دارند این بزرگان را به نام خود ثبت کنند. وی گفت: امروز نیاز داریم اسوه های تاریخ پزشکی را الگو قرار دهیم و به آنها ببالیم و اسلامیت و ایرانیت آنها را ارج بنهیم.

وی با بیان این که کتاب ابو علی سینا در حوزه فلسفه پیشتاز است گفت: اگر کتاب او 600 سال در حوزه شرق و غرب معتبر بود به دلیل برخورداری او از منطق قوی و آمیخته بودن علم پزشکی با فلسفه، عرفان و علوم دینی است.

به گفته وی، اولین دایره المعارف طب بالینی به نام «الحاوی» در 23 جلد توسط زکریای رازی در فلسفه و حکم تالیف شده و پزشکان ایرانی در گذشته به همه علوم به خصوص علوم حکمت مشرق بودند.

دکتر ولایتی در ادامه از از آیت الله آملی لاریجانی ؛ رییس قوه قضاییه خواست راهی را به پزشکان نشان دهد که حکمت به پزشکی بازگردد.

ارسال نظر: