آل اسحاق: نباید اجازه داد دشمنان تهدیدهای خود را از بستر اقتصادی اجرایی کنند

کدخبر: 1021681

عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی تهران افزود: در دوره پساتحریم نباید اجازه داد ساختار اقتصادی کشور وابسته شود، باید همه همکاری‌ها و مناسبات در جهت حفظ منافع نظام و پیشرفت و توسعه کشور باشد

به گزارش «نسیم»، عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با بیان اینکه در دوره پساتحریم نباید اجازه دهیم ساختار اقتصادی کشور وابسته شود ، گفت : همه همکاریها و مناسبات باید در جهت حفظ منافع نظام و پیشرفت و توسعه کشور باشد.

یحیی آل اسحال در مصاحبه با رادیو اقتصاد گفت: همه تولید کنندگان و فعالان اقتصادی باید به فکر سرمایه گذاری مشترک و همچنین واردات فناوری وشریک شدن در دانش و فناوری خارجیها باشند و قرار نیست همکاریهای اقتصادی به معنی بستری برای نفوذ اقتصادی دشمنان و وابسته کردن اقتصاد کشور و همچنین تقویت گروههای مخالف نظام باشد.

وی افزود: اقتصاد ایران همچنان باید به سیاستهای اقتصاد مقاومتی پایبند باشد و در این صورت میتوانیم از مزیتهای ملی و منطقه ای خود در فضای برد- برد استفاده کنیم و بازار 300 میلیون نفری ایران و کشورهای همسایه فرصت خوبی است که میتوانیم در جهت تقویت منافع خود استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: سرمایه گذاران و تولید کنندگان خارجی به بازار ایران توجه ویژه ای دارند چون بازاری با ظرفیت 80 میلیون نفر در داخل و بازار منطقه ای 400 میلیلون نفری در انتظار توسعه و سرمایه گذاری است.

آل اسحاق گفت: اقتصاد ایران در حوزه های مختلف اقتصادی از انرژی، پتروشیمی، نفت، گاز تا نیروگاه و کالاهای مختلف، صنایع کوچک، متوسط و بزرگ ظرفیت خوبی برای جذب سرمایه گذاری دارد و در برنامه ششم توسعه قرار است حدود 700 یا 800 میلیارد دلار سرمایه گذاری شود و در اطراف ایران بازار 400 میلیون نفری همسایگان ایران در انتظار سرمایه گذاری است.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی تهران گفت: مزیت ها و فرصت هایی که در ایران دارد مطلوب اروپاست زیرا جمهوری اسلامی ایران از ظرفیت های توسعه ای و سرمایه گذاری قابل توجهی برخوردار است و بر اساس اسناد جهانی و منطقه ای از لحاظ نیروی انسانی تحصیلکرده در منطقه رتبه اول را داریم.

وی افزود : جمع بندی مذاکرات هسته ای به این معنی نیست که دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران توبه کرده اند و حالا به طور کامل آماده همکاری اقتصادی وصنعتی با ایران هستند بلکه باید هوشیار باشیم ونباید دشمنان فرصت پیدا کنند تهدیدهای خود را از بستر اقتصادی اجرایی کنند.

ارسال نظر: