قیمت طلا روز دوشنبه کاهش یافت

کدخبر: 1021807

در حالی که نگرانی‌ها از کند شدن رشد اقتصادی چین سرمایهگذاران را از بازارهای پرریسک به سمت بازارهای کم ریسک سوق داده است، نرخ طلا در معاملات امروز پنج دلار کاهش یافت و به ۱۱۵۶ دلار در هر اونس رسید

به گزارش «نسیم»، رویترز، در حالی که نگرانی ها از کند شدن رشد اقتصادی چین سرمایه گذاران را از بازارهای پرریسک به سمت بازارهای کم ریسک سوق داده است، قیمت طلا روز دوشنبه کاهش یافت، اما در نزدیکی بالاترین رقم حدود 7 هفته اخیر باقی ماند.

سهام های آسیایی به پایین ترین رقم ها در سال های اخیر رسیده، ارزش دلار کاهش یافته و قیمت کالاهای صنعتی از مس گرفته تا نفت به پایین ترین رقم ها از سال 2009 تاکنون رسیده است.

ویکتور تیانپریا، تحلیلگر ای ان زد بانک در این باره گفت: «مطمئنا با توجه به آشفتگی موجود در بازار تقاضا برای سرمایه گذاری در بازار طلا افزایش یافته است... اگر وضعیت بدتر شود، قیمت طلا مطمئنا بالاتر خواهد رفت.»

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 5 دلار کاهش به 1156 دلار رسید، اما این کاهش در مقایسه با افت 3.2 درصدی نفت خام آمریکا و 2 درصدی مس ناچیز بود.

قیمت طلا در روز جمعه تا رقم 1168 دلار و 40 سنت افزایش یافت که بالاترین رقم از 7 جولای تاکنون بود. قیمت طلا در هفته گذشته بیش از 4 درصد افزایش یافت که بیشترین افزایش هفتگی از اواسط ماه ژانویه تاکنون بود.

نگرانی ها از کند شدن رشد اقتصادی چین موجب شد تا بازار وال استریت روز جمعه شدیدترین افت یک روزه خود در حدود 4 سال گذشته را پشت سر بگذارد.

بازارهای بورس چین روز دوشنبه 9 درصد افت را پشت سر گذاشتند و به دلیل ناامیدی سرمایه گذاران از بازگشت رشد به اقتصاد چین، شاخص شانگهای تمام رشد خود از ابتدای امسال تاکنون را از دست داد.

نگرانی ها از رشد اقتصاد جهانی، احتمال افزایش نرخ بهره در آمریکا در سال جاری میلادی را کاهش داده و این عامل موجب تقویت قیمت طلا شده است.

ارسال نظر: