سرلشکر صفوی: کنترل انرژی‌های منطقه را در دست داریم

کدخبر: 1022305

فرمانده سابق سپاه پاسداران اظهار داشت: انقلاب اسلامی در جهان اسلام حوزه نفوذ فرهنگی و اسلامی دارد و کشورهای منطقه تحت تاثیر کشور، امام و رهبری ما هستند/ سعودها با بمب‌های ٥ میلیون دلاری مسلمان‌ها را به نفع اسرائیل می‌کشند

به گزارش خبرنگار «نسیم»، سردار سرلشکر یحیی رحیم‌صفوی فرمانده سابق سپاه پاسداران در دوره خط امام (ره) مسئولین سیاسی بسیج دانشجویی در دانشگاه امام حسین(ع) اظهار داشت: تک محصولی بودن اقتصاد و اتکا به نفت یکی از مشکلات و معضلات ماست و هنوز ٩٣٪از نفتمان از خارک صادر می شود که در جنگ هم از این جهت بامشکل مواجه بودیم و به همین دلیل بهتر است انتقال نفت و گازمان را با لوله انجام دهیم.

سردار صفوی افزود: سرزمین ایران از نظر موقعیت جغرافیایی دارای وزن ژئوپلیتیکی است و شش حوزه ژئوپلیتیک در اطراف ما است؛ ایران می‌تواند با پیوستن به پروتکل‌های منطقه‌ای فرآیندهای منطقه را عوض کند.

وی با بیان اینکه از خلیج گوام تا تنگه هرمز مرز دریایی داریم و روزانه بین ١٧ تا ٢٠ میلیون نفت از خلیج فارس صادر می شود گفت: ما کنترل انرژی‌های منطقه را در دست داریم.

فرمانده سابق سپاه پاسداران افزود: انقلاب اسلامی در جهان اسلام حوزه نفوذ فرهنگی و اسلامی دارد و کشورهای منطقه تحت تاثیر کشور، امام و رهبری ما هستند؛ امام (ره)توانست تاریخ ٢٥٠٠ساله ایرانی را با تاریخ ١٤٠٠ساله تمدن اسلامی تطبیق دهد.

رحیم صفوی در تشریح اهمیت جنوب غرب آسیا خاطرنشان کرد: این منطقه هم در گذشته و هم در ٢٠، ٣٠ سال آینده برای همه قدرت‌های جهان، از این لحاظ که ٦٥ ٪منابع شناخته شده نفت و ٣٥ ٪منابع شناخته شده گاز در آن است، مهم‌ترین منطقه بوده است.

وی افزود: این منطقه نه تنها از لحاظ تامین غذا و تکنولوژی مهم است بلکه از نظر فروش سلاح برای قدرت های جهانی اهمیت دارد و سعودی‌ها از سال ٢٠١١ تا ٢٠٠١٤ سی میلیارد دلار سلاح خریداری کردند.

رحیم صفوی اظهار داشت: یک بمب که بر سر یمنی ها می ریزند ٥ میلیون دلار هزینه دارد و با این سلاح‌ها مسلمان‌ها را به نفع اسرائیل می کشند.

فرمانده سابق سپاه پاسداران در مورد ماهیت سعودی ها گفت: سعودی ها در سال ١٩٣٩توسط انگلیسی ها به استقلال رسیدند و سنتی و لاییک هستند؛ ملک سلمان و نظام سیاسی عربستان لائیک فکر می‌کنند و لائیک تصمیم می‌گیرند و اگر الفبای اسلام را می دانستند بر سر مردم یمن بمب نمی ریختند.

وی در این زمینه افزود: خاندان ملک سلمان و ملک عبدالله حتی بین خودشان برسر قدرت اختلاف دارند.

در حال تکمیل ...

ارسال نظر: