باهنر: گوش دولت اصلاحات نسبت به هشدارهای فرهنگی رهبری سنگین بود

کدخبر: 1022802

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین افزود: رئیس‌جمهور می‌گوید دولت را از معتدلین انتخاب کرده ولی اصولگرای ناب در کابینه‌اش سراغ نداریم/ اصلاح‌طلبان داستان لاریجانی، صداوسیما و دوران اصلاحات را فراموش نکرده‌اند

به گزارش خبرنگار «نسیم»، محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در نشست ماهیانه این تشکل اظهار داشت:بعضی از هنجارشکنان و اصلاح طلبان در زمان دولت مهندس موسوی و دولت اصلاحات می گفتند حکومت توان دفاع از منافع ملی راندارد، مثالی را هم که می زدند این بود که حکم امام مبنی بر ارتداد سلمان رشدی مطابق با عرف بین المللی نیست.

باهنر افزود: اوایل دهه هفتاد مدتی رهبری مسئله تهاجم فرهنگی را ترجیع بند بیانات خویش کرده و از عباراتی چون شبیخون فرهنگی استفاده کردند ولی گوش های ما و دولت سنگین بود و داستان اصلاحات و مجلس ششم و خروج از حاکمیت پس از این هشدارهای رهبری بود تااینکه زلزله سیاسی دوم خرداد رخ داد.

باهنر خاطرنشان کرد: روحانی از لحاظ ساختاری اصلاح طلب نیست و حتی قبل از ریاست جمهوری شان اظهار نظری در حمایت با اصلاحطلبان نداشتند ولی در انتخابات خود را مدیون اصلاح طلبان می داند؛ روحانی می گوید دولت را از معتدلین انتخاب کرده ولی اصولگرای ناب از نظر حزبی در کابینه اش سراغ نداریم.

محمدرضا باهنر در مورد بحث های مطرح پیرامون حضور علی لاریجانی در لیست اصلاح طلبان خاطرنشان کرد: اصلاحات اگر بتواند لیستی ارائه دهد حتما تخم مرغ های خود را در سبد لاریجانی نمی گذارد و داستان صدا وسیما و دوران اصلاحات یادشان نرفته است؛لاریجانی اصولگراست هرچند اصولگرایی طیف وسیعی است و ممکن است اختلافاتی در آن وجود داشته باشد.

وی در همین زمینه خاطر نشان کرد: رهبری نیز در سفری که به کرمان داشتند این را بیان کردند که اصولگرای غیر اصلاح طلب نداریم و اصلاح طلبی بدون اصولگرایی معنایی ندارد.

باهنر در مورد لزوم تصویب پروتکل الحاقی اظهار داشت: پروتکل الحاقی را باید مجلس تصویب کند ولی مصلحت این است که برای مدتی توسط دولت به صورت داوطلبانه اجرا شود تا بعدا مجلس درموردش تصمیم گیری کند.

محمدرضا باهنر با اشاره به تاکید اخیر رهبری در مورد نفوذ دشمن خاطر نشان کرد: دولت امیدهای خود و مردم را به بعد از تحریم ها وصل کرده است و نباید هیچ اعتمادی به امریکا و نظام بین الملل داشته باشیم؛ همچنین ردپاهایی چون مک دونالد و کنتاکی هیچوقت قابل اعتنا نیست و طبق فرموده رهبری باید سدی در برابر نفوذ ایجاد شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان اینکه در مورد برجام تصمیمی واحد از نظام خارج خواهد شد و در آن تصمیم حداکثر منافع ملت رعایت خواهد شد اظهار داشت: این توافق اشکالاتی دارد و یکی از انتقادات مربوط به دولت این است که شاخص های بد را مربوط به دولت می دانند و من تصورم این است که شاخص های اقتصادی به هم ریخته در کشور 30% تحت تاثیرتحریم هاست و 70% آن مربوط به خود دولت و مجلس است.

وی با بیان اینکه در بین شاخص های اقتصادی به مسئله اشتغال اشاره کرده و افزود: شاخص اشتغالمان بسیار نامناسب است و هر چند که می گویند 13 یا 14 در صد رشد بوده ولی با احتساب سن های پایین‌تر به 26% می‌رسیم. باهنر در مورد توفیقات انقلاب در حوزه آموزش عالی اظهار داشت: الان از 8000نیروی جدید وارد شده به بازار کار 86% آن فارغ التحصیلان دانشگاه ها است.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین همچنین در مورد کاهش آمار مرگ و میر نوزادان گفت : در سال 57 شاخص مرگ و میر نوزادان زیر یکسال از هر 1000نفر 72 نوزاد بود که الان این آمار به 15 نفر کاهش داشته است و رتبه ایران در قاره آسیا در حوزه بهداشت و درمان از پانزدهم به سوم آسیا ارتقا یافته است.

ارسال نظر: