وزیر نفت: کاملا برای بازگشت کامل ایران به بازار نفت در شرایط پساتحریم آماده می‌شویم

کدخبر: 1023028

بیژن نامدار زنگنه در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: بخش‌های تولیدی آماده می‌شوند تولید را بالا ببرند و به وضعیت قبل برگردیم

به گزارش «نسیم»، بیژن نامدار زنگنه در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت شرایط پساتحریم و حضور پررنگ ایران در بازار بین المللی نفت گفت: بارها موضع دولت اعلام شده است و کاملا برای بازگشت کامل ایران در شرایط پساتحریم به بازار نفت اماده می شویم و با مشتریهایمان صحبت می کنیم.

وی گفت: بخش های تولیدی آماده می شوند تولید را بالا ببرند و به وضعیت قبل برگردیم و برای ما یک اصل حیاتی بدست آوردن سهم از دست رفته در بازار جهانی نفت است.

وزیر نفت زنگه در پاسخ به این سوال که مذاکرات با سرمایه گذاران خارجی در چه زمینه هایی بیشتر فعال خواهد شد، گفت: در چند زمینه از سرمایه گذاران و شرکت های خارجی می خواهیم استفاده کنیم تا تولید نفت را در میدان های مشترک و هم بازیافت نفت از میدانهای قدیمی و در حال بهره برداری افزایش دهیم.

بیژن نامدار زنگنه افزود: در بخش پتروشیمی می خواهیم سرمایه گذاری کنند با ایرانیها شریک بشوند و همینطور در بخش پالایش و گاز و در تمام این موارد به اهداف برنامه ریزی شده برسیم و علاوه بر این شرکت های ایرانی و ظرفیت های ایرانی و بطور کلی فناوری ملی را تقویت کنیم با این هدف که در دراز مدت وضعمان بهتر شود و همینطور دسترسی به بازارهای منطقه ای و جهانی داشته باشیم با همکاری درازمدت و راهبردی که با شرکت های صاحب نام انجام می دهیم.

وی گفت: برای این کار هم ما یک مدل قراردادی جدیدی را تعریف کردیم و مذاکرات و مباحثات زیادی در درون دولت شده است و فکر می کنم چارچوب ان در شهریور ماه در دولت تصویب شود و ان را رونمایی و به علاقمندان داخلی وخارجی معرفی کنیم و همانطور پروژه هایی که می خواهیم در این قالب توسعه بدهیم به علاقه مندان معرفی می شود.

ارسال نظر: