معاون وزیر نیرو: حمایت‌های وزارت نیرو نبود هیچ اتفاق مهمی در مپنا رخ نمی‌داد

کدخبر: 1023219

هوشنگ فلاحتیان افزود بدون حمایت‌های وزارت نیرو، مسائلی مانند فضای کسب و کار، پروژه‌ها و پرداخت‌ها و نظایر آن با مشکلات عدیده ای مواجه خواهد شد

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: همچنان باید از مپنا به عنوان سرمایه عظیم ملی حمایت کنیم تا زیرساخت‌های این مجموعه برای کشور حفظ شود .

هوشنگ فلاحتیان در آئین تحویل اولین محموله توربین‌های بادی 2.5 مگاواتی ساخت این شرکت به پیمانکار برای نصب در مزرعه بادی کهک قزوین، با بیان این مطلب که ساخت داخل توربین‌های بادی 2.5 مگاواتی در گروه مپنا بر ضرورت افزایش کسب چنین دانش‌هایی می‌افزاید، تصریح کرد: باید وضعیت را برای حمایت از ساخت داخل به گونه‌ای روشن کنیم که در زمینه بهبود فضای کسب و کار تسهیل شود .

وی با بیان اینکه دانش و ضروریات تولید توربین‌های 2.5 مگاواتی کمتر از توربین‌های 160 مگاواتی نیست، تاکید کرد: همه دست اندرکاران این صنعت می‌دانند که در ساخت داخلی توربین‌های بادی 2.5 مگاواتی کار بسیار ارزنده‌ای صورت گرفته و مپنا بدون آن که وجهی دریافت کنند این پروژه مهم را محقق کرده است .

وی خاطر نشان کرد: اگر حمایت‌های وزارت نیرو نبود هیچ اتفاق مهمی در مپنا رخ نمی‌داد، همانگونه که از این پس نیز بدون حمایت‌های وزارت نیرو مسائلی مانند فضای کسب و کار، پروژه‌ها و پرداخت‌ها و نظایر آن با مشکلات عدیده ای مواجه خواهد شد .

معاون امور برق و انرژی وزیر نیروبیان داشت: ما همچنان باید از مپنا به عنوان سرمایه عظیم ملی حمایت کنیم تا زیر ساخت‌های این مجموعه برای کشور حفظ شود .

وی با اشاره به حمایت‌های کنونی وزارت نیرو از صنعت برق کشور تصریح کرد: بر اساس راه کارهای جدید وزارت نیرو با تدوین آیین نامه لازم، قیمت خرید تضمینی انرژی‌های تجدید پذیر افزایش یافته و به منظور ترغیب برای ساخت داخل، 30 درصد افزایش بها پیشنهاد شده که آیین نامه مذبور روز گذشته به هیات دولت تقدیم شد .

فلاحتیان گروه مپنا را یک بنگاه اقتصادی ملی دانست و اضافه کرد: ضمن حمایت از گروه مپنا، قراردادهای سنگینی نیز در مپنا منعقد کرده‌ایم، به گونه‌ای که قرارداد تبدیل 90 درصد واحدهای گازی به سیکل ترکیبی با گروه مپنا منعقد شده تا از مپنا در این زمینه بیشتر حمایت شود .

وی با تاکید بر اهداف وزارت نیرو در حمایت از افزایش راندمان نیروگاه‌ها، اشاره به ارتقای توربین‌های 160 مگاوات به 185 مگاوات در مپنا بیان داشت: به این ترتیب توربین‌های جدید حدود 10 درصد توان تولیدی بیشتر خواهند داشت و با اجرای سیستم‌های خنک‌کن این توان تا 190 مگاوات نیز افزایش خواهد یافت .

معاون وزیر نیرو با استقبال از ساخت نیروگاه‌های 25 مگاواتی موبایل و 45 مگاواتی در مپنا بر ضرورت تبدیل سیکل ترکیبی این توربین‌ها تاکید کرد و افزود: در صورت تولید زنجیره این توربین‌ها وزارت نیرو در این زمینه نیز از مپنا حمایت خواهد کرد .

ارسال نظر: