بهای نفت برای سومین روز کاری پیاپی افزایش یافت

کدخبر: 1023256

بهای هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت با سه دلار و ۹۸ سنت افزایش به ۴۹ دلار و ۲۰ سنت رسید/ انتشار اخباری مبنی بر اینکه اوپک قصد دارد درباره قیمت‌ها با دیگر کشورهای تولیدکننده نفت گفتگو کند، بهای نفت را افزایش داد

به گزارش «نسیم»، پس از انتشار اخباری مبنی بر اینکه اوپک قصد دارد درباره قیمت ها با دیگر کشورهای تولید کننده نفت گفتگو کند، بهای نفت دوشنبه در بازار نیویورک برای سومین روز کاری پیاپی افزایش یافت.

بهای هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت ( نفت پایه آمریکا ) برای تحویل در بازار نیویورک با سه دلار و 98 سنت افزایش به 49 دلار و 20 سنت رسید. به این ترتیب قیمت این نوع نفت در سه جلسه کاری پیاپی ،‌27 و 46صدم درصد افزایش یافت.

دوشنبه، آغاز بازار با کاهش همراه بود اما قیمت های نفت وست تگزاس اینترمدییت با برآورد جدید وزارت انرژی آمریکا در خصوص تولید آمریکا در ماه ژوئن که در مقایسه با پیش بینی ها ، کاهش 130 هزار بشکه ای در روز را نشان داد ، سیر صعودی به خود گرفت .

براساس این برآورد ، تولید نفت آمریکا به 9 میلیون و 300 هزار بشکه در روز رسید که از کاهش 100 هزار بشکه ای در مقایسه با ماه مه حکایت داشت.

تیم اوانسTim Evans از تحلیلگران بازار نفت خاطر نشان کرد:« ما فکر می کنیم شاهد کاهش بیشتر تولید در مقایسه با نقطه اوج آن در آوریل باشیم .»

به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک ، فیل فلین دیگر تحلیلگر بازار نیز گفت بازار از تفسیری که در خبرنامه سازمان کشورهای صادر کننده نفت منتشر شد و براساس آن این سازمان ممکن است با دیگر تولید کنندگان درباره سطح قیمت ها مذاکره کند ،‌استقبال کرده است .

در این بولتن نوشته شده است :«اوپک مانند همیشه به هرچه در توان دارد انجام خواهد داد تا بازار بتواند به فضای مناسب برای رسیدن به توازن بین عرضه و تقاضا با قیمت های عادلانه و منطقی دست یابد.»

این سازمان برای گفتگو با دیگر تولید کنندگان اما با محافظت از منافع خود اعلام آمادگی کرده است زیرا« اعضای آن به عنوان کشورهای در حال توسعه که اقتصادهای آن به طور گسترده ای فقط بر این منبع متکی است ،‌نمی توانند به خود اجازه دهند که طور دیگری رقم بخورد.»

این اظهارات در عین حال نوعی تردید در برخی از سرمایه گذاران به وجود آورده است.

یک کارشناس نفتی افزود :« ارقام در خصوص عرضه ( فراوان ) و تقاضای ( کم ) وحشتاک باقی مانده است .» وی گفت افزایش قیمت ها در روز دوشنبه را اغراق آمیز خواند.

ارسال نظر: