آیت‌الله‌ نوری همدانی: وحدت نیاز ضروری امت اسلام است

کدخبر: 1023430

این مرجع تقلید در دیدار با طلاب و ائمه جماعات جمهوری آذربایجان اظهار داشت: مسلمانان باید در مقابل هجمه دشمنان اسلام با هم متحد شوند

به گزارش «نسیم»، آیت‌الله‌ نوری همدانی در ادامه سفر به جمهوری آذربایجان ظهر امروز با طلاب، ائمه جماعات و خادمان دینی این کشور در محل اداره مسلمانان قفقاز باکو دیدار کرد.

وی در این دیدار وحدت را نیاز ضروری امت اسلام خواند و گفت: مسلمانان باید در مقابل هجمه دشمنان اسلام با هم متحد شوند.

این مرجع تقلید با اشاره به هدف خود از سفر به جمهوری اذربایجان گفت: دیدار با مردم مومن و متدین جمهوری آذربایجان و کمک به تقویت وحدت و همبستگی بین مردم دو کشور از اهداف این سفر بوده است.

آیت‌الله‌ نوری همدانی خطاب به طلاب افزود: شغل شریف و با برکت طلبگی افتخار بزرگی بوده و لازم است طلاب عزیز قدر و ارزش سربازی امام زمان (عج) را بدانند و برای توفیق در انجام این وظیفه با اخلاص، و با همت بلند و اراده جدی و با توجه بر معنویات خصوصا تهجد و شب زنده داری در این مسیر گام بردارند.

وی زمان شناسی و نظم و برنامه مداری را در توفیق طلاب موثر خواند و بر توسل به امام(عج) و استعانت از آن حضرت برای انجام وظایف دینی تاکید کرد.

آیت الله نوری همدانی همچنین تلاش برای افزایش دانش معارف اسلامی، هدایت کریمانه و متواضعانه انسان ها و مقابله با دشمنان اسلام را از وظایف علمای اسلام خواند.

شیخ الاسلام الله شکور پاشازاده رئیس اداره مسلمانان قفقاز نیز در این دیدار با ابراز خشنودی از میزبانی ایت الله نوری همدانی گفت: این سفر تاریخی و معنوی در ذهن مردم جمهوری آذربایجان برای همیشه باقی خواهد ماند.

وی ضمن ابراز ارادت به مقام معظم رهبری برای ایشان آرزوی سلامتی و به روزی کرد.

شیخ الاسلام الله شکور پاشازاده همچنین به روابط خوب دو کشور در حوزه های مختلف اشاره و بر تقویت روابط دو کشور در زمینه های دینی و فرهنگی تاکید کرد.

حجت الاسلام اجاق نژاد نماینده مقام معظم رهبری در جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار با اشاره به مقام رفیع علم و عالم در دین مبین اسلام؛ از ترجمه کتب ایت الله نوری همدانی به زبان آذری در آینده نزدیک خبر داد.

آیت الله نوری همدانی همچنین از متون قدیمی موجود در کتابخانه اداره مسلمانان قفقاز دیدن کرد.

آیت الله نوری همدانی فردا از شهرهای تاریخی شاماخی و گنجه در جمهوری اذربایجان دیدن خواهد کرد.

ارسال نظر: