منتظمی: نباید به بهانه گفتگو با جامعه جهانی جلوی هر توهینی سر خم کنیم

کدخبر: 1024063

دبیرسیاسی جامعه اسلامی دانشجویان در گفتگو با «نسیم» گفت: مجلس باید در برابر رد شدن از خطوط قرمز مقاومت کند/ اظهارات غربی‌ها بعد از توافق نشان‌دهنده میدان بازی است که روبروی آنها گذاشته‌ایم

متین منتظمی دبیر سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان در گفتگو با خبرنگار «نسیم» در مورد امتناع دولت از بررسی توافق هسته ای در مجلس گفت: اینکه بعضی ها بیان می‌کنند که برجام به مجلس نرود باید گفت که برجام به عنوان سندی تعهدآورطبق قانون اساسی باید در مجلس بررسی شود کما اینکه رهبری هم در این باره فرمودند که مصلحت نمی‌بینند برجام به مجلس نرود.

وی در تشریح ابهامات برجام و لزوم بررسی آن در مجلس خاطرنشان کرد: برجام سندی است که تناقض‌هایی اساسی در آن وجود دارد که در صورت رفتن به مجلس ایراداتی بر آن وارد می‌شود.

این فعال دانشجویی در همین زمینه افزود: آقای عراقچی در مصاحبه‌ای می‌گوید ما سعی بر رعایت همه خطوط داشتیم ولی نتوانستیم بعضی‌ها را رعایت کنیم و این یعنی اینکه بعضی از خطوط قرمز رد شده است و مجلس باید در برابر آن مقاومت کرده و براساس آن برجام را بررسی کند.

منتظمی با بیان این که بعد از توافق وین بحث تهدید و بد زبانی‌های آمریکایی‌ها علنی‌تر شد اظهار داشت: غربی ها در اظهاراتشان می گویند با این توافق راحت‌تر می‌شود به ایران حمله کرد و این نشان دهنده این است که ما یک میدان بازی روبروی آنها گذاشتیم و آنها هر چیزی که دلشان می‌خواهد به جمهوری اسلامی می گویند.

دبیرسیاسی جامعه اسلامی دانشجویان ضمن بیان این که ما از وزارت خارجه انتظار موضع گیری در برابر اظهارات زشت غربی ها دربیانیه‌ ها و مصاحبه‌ هایش داریم گفت: وزارت خارجه وظیفه‌اش این است و قرار نیست که ما به بهانه دیپلماسی و‌ گفتگو با جامعه جهانی جلوی هر توهینی سرخم کنیم؛ مردم ایران ملتی است که 36 سال پیش آمریکا را از کشور بیرون کرد والآن نباید اجازه داده شود هر چیزی که از دهنشان بیرون بیاید بزنند و هیچ جوابی نشنوند.

وی در مورد تاثیرات عدم پاسخگویی به مواضع غربی ها در قبال ایران خاطرنشان کرد: این ها حرف‌هایی هست که در عرصه‌ بین المللی خوانده می شود و اگر جوابی داده نشود ملت های جهان تلقی می کنند که این صحبت ها درست است.

دبیر سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان تاکید کرد: این بهانه‌ای که دولت در دستش گرفته که ما می‌خواهیم با دیپلماسی پیش برویم و با منطق با جهان صحبت کنیم شعار است و مسائلی که از سوی آمریکایی‌ها مطرح می‌ شود ملت‌های جهان را نسبت به حکومت اسلامی بدبین می‌کنند و اگر جوابی ندهیم حرفشان تثبیت خواهد شد.

ارسال نظر: