وزیر اقتصاد: مبادلات ایران و عراق را می‌توان به سادگی به ۲۰ میلیارد دلار رساند

کدخبر: 1024190

طیب‌نیا بیان اینکه حجم مبادلات ایران و عراق با احتساب ترانزیت و توریسم ۱۲ میلیارد دلار است گفت: به سادگی می‌شود این رقم را به ۲۰ میلیارد دلار رساند و در آینده نزدیک به این هدف خواهیم رسید

به گزارش «نسیم»، خبرگزاری صدا و سیما نوشت:

علی طیب نیا پس از مذاکره 100 دقیقه ای با همتای عراقی خود افزود: در این جلسه روابط جاری و اقتصادی دو کشور مورد بررسی قرار گرفت و در باره برخی مشکلات و محدودیتها در روابط تجاری و مبادلات بانکی و سرمایه گذاری صحبت کردیم و راه حلهایی جهت حل آنها داشتیم.

وی با بیان اینکه در این مذاکرات در باره سه موافقتنامه پایه ای همکاریهای گمرکی، اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و سرمایه گذاری خارجی بحث شد افزود: فردا بخشی از این اسناد را امضا می کنیم.

طیب نیا با بیان اینکه مذاکراتی بین بانکهای مرکزی دو کشور صورت گرفته است گفت: در جلسه امروز تأکید شد که این مذاکرات ادامه یابد و در آینده نزدیک عملیاتی شود.

در این دیدار هوشیار زیباری وزیر دارایی عراق نیز ضمن ابراز خوشنودی از سفر به تهران و دیدار با همتای ایرانی خود گفت: در جلسه امروز درباره مسائل مختلف اقتصادی از جمله سرمایه گذاری و تسهیل در مبادلات تجاری بحث شد و همچنین امکانات همکاریهای دو کشور را برای ارتقاء سطح مبادلات اقتصادی بررسی کردیم.

وی گفت: معتقدیم افزایش مبادلات بین دو کشور ایران و عراق به نفع دو کشور خواهد بود و منافع دو کشور را تأمین می کند.

طیب نیا گفت: امیدواریم این سفر نتایج عملی در جهت توسعه روابط دو جانبه ایران و عراق داشته باشد.

ارسال نظر: