نارضایتی سیاه‌پوستان آمریکا پازل انتخابات را به نفع جمهوری‌خواهان تغییر می‌دهد

کدخبر: 1024606

پیش‌بینی می‌شود سیاه‌پوستان آمریکا به دلیل نارضایتی و خشم از ساختار سیاسی حضور کمرنگی پای صندوق‌های رای داشته باشند؛ در این صورت، پازل انتخابات ۲۰۱۶ به نفع جمهوری‌خواهان تغییر خواهد کرد

به گزارش گروه بین الملل «نسیم»، نشریه هیل وابسته به کنگره آمریکا نوشت: کمپین و جنبش "زندگی سیاهان مهم است" به خاطر خشم و نارضایتی از مرگ فردی گریف مایکل براون و اریک گارنر به دست نیروهای پلیس شکل گرفت، این جنبش موجب شده که سیاهان آمریکا نسبت به سیاسیون سفید پوست علی الخصوص نامزدهای دموکرات خصومت داشته باشند.

این جنبش که موجب بی اعتمادی سیاه پوستان به دموکراتها شده ات، احتمال کاهش حضور این قشر پای صندوق های رای را به همراه دارد. حتی دموکرات ها در محافل خصوصی خود از این مساله ابراز نکرانی کرده اند زیرا حضور سیاهان در انتخابات پیشرو برای این که کاخ سفید و سنا را به دموکرات ها بازگرداند نیاز است.

احتمال چنین رخدادی زیاد است چرا که خشم این جنبش متوجه ساختار سیاسی آمریکاست. فقدان بالقوه رای دهندگان سیاه پوست که از سیستم آمریکا ناامید شده اند - که یک چهارم دموکرات ها را تشکیل می دهند- می تواند از هر برنامه دیگری که جمهوری خواهان برای تخریب رقیب خود پیشه کنند، مفید تر باشد.

زمانی که فعالان این جنبش حین سخنرانی کاندیداهای حزب جمهوری خواه مانند برنی ساندرز و مارتین لومالی اعرتاضاتی برپا می دارند، در واقع از سیاسیون هم حزب خود فاصله می گیرند. این جنبش با اقدامات خود از کاندیداهای احتمالی حزب متبوع خود دوری می کنند/ ئر عین حال هیچ اشتراک یهم با لاتینوها و مهاجرانی که مورد حمله های جمهور یخواهانند، اشتراکی ندارند.

ارسال نظر: