حمایت از ساخت ۱۰ فیلمنامه برتر مسابقه پیامبر رحمت(ص)

کدخبر: 1024778

مدیرعامل انجمن سینمای جوان ایران ضمن تجلیل از مقام شهدای انجمن سینمای جوان گفت: ما در این مرکز شرایط تولید این ۱۰ فیلمنامه را فراهم می کنیم تا در بخش پیامبر اعظم جشنواره فیلم کوتاه نشان داده شوند/

به گزارش خبرنگار «نسیم»، مراسم پایانی معرفی برگزیدگان مسابقه فیلمنامه نویسی پیامبر رحمت (ص) و تجلیل از مقام شهدای انجمن سینمای جوان پیش از ظهر امروز در ساختمان سازمان سینمایی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

فرید فرخنده کیش مدیرعامل انجمن سینمای جوان ایران در ابتدای این مراسم در سخنانی گفت: در آستانه فرارسیدن هفته دفاع مقدس هستیم. شهید "داوود اصغری" و شهید "مصطفی فرزام فر" دو شهید انجمن سینمای جوان ایران بودند.

وی افزود: شهید "داوود اصغری" که پزشک بدون مرز بود و پس از سالها تلاش و مجاهدت بعد از مجروح شدن در دوران دفاع مقدس سرانجام به شهادت رسید. شهید دیگر عضو اجمن سینمای جوان "مصطفی فرزام فر" نیز که در عملیات والفجر 4 و در سال 64 مجروح شده بود نیز چندی پیش به شهادت رسید.

مدیرعامل انجمن سینمای جوان ایران ادامه داد: امروز به مناسبت بزرگداشت این دو شهید بزرگوار گرد هم جمع شده ایم و به همین مناسبت هم اقدام به برگزاری مسابقه فیلمنامه نویسی پیامبر رحمت (ص) کرده ایم.

فرخنده کیش خاطرنشان کرد: بر این اساس تعداد 250 فیلمنامه به دبیرخانه این مسابقه ارسال شد که بعد از انجام مراحل داوری 10 اثر برگزیده شدند که قرار است در برنامه امروز معرفی شده و از آنها تقدر و تجلیل شود.

وی تصریح کرد: ما در انجمن سینمای جوان ایران شرایط تولید این 10 فیلمنامه را فراهم می کنیم تا در بخش پیامبر اعظم جشنواره فیلم کوتاه نشان داده شوند.

در بخش دیگر این برنامه 10 اثر برگزیده شده توسط هیات داوران مسابقه فیلمنامه نویسی پیامبر رحمت (ص) مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند. بر این اساس "مهدی بوستانی شهر بابکی" برای نگارش فیلمنامه "عبادت" از تهران به عنوان نفر دهم، "محمد غریبی" برای نگارش فیلمنامه "یک لحظه نگاهم کن" از تهران به عنوان نفر نهم، "رضا جمالی" برای نگارش فیلمنامه "پل" از اردبیل به عنوان نفر هشتم و "علیرضا مهان" برای نگارش فیلمنامه درون و حال از تهران به عنوان نفر هفتم لوح تقدیر و جایزه 10 میلیون ریالی دریافت کردند.

همچنین "محسن سرتیپی" برای نگارش فیلمنامه "درخت زندگی از تهران" به عنوان نفر ششم، "فاطمه محمدی" برای نگارش فیلمنامه "بادکنک" از شهر ری به عنوان نفر پنجم، "مونا امیری" برای نگارش فیلمنامه "بیست دقیقه تا مرگ" از تهران به عنوان نفر چهارم و "نازنین فرخ لو" برای نگارش فیلمنامه "تنها خدا حق دارد من را پیدا کند" از هشتگرد به عنوان نفر سوم برگزیده شدند که به آنها لوح تقدیر و جایزه 30 میلیون ریالی تعلق گرفت.

بر این اساس "ملیحه عزیزی" منفرد برای نگارش فیلمنامه های "یک طبقه تا خدا" و "چند نفر" به عنوان نفر دوم و "محمد صادق دهقانی" برای نگارش فیلمنامه "ایستگاه" از بیرجند به عنوان نفر نخست این مسابقه معرفی شدند و لوح سپاس و جایزه 50 میلیون ریالی دریافت کردند.

در انتهای برنامه نیز با حضور حجت اله ایوبی رئیس سازمان سینمایی، طباطبایی نژاد رئیس مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، فرید فرخنده کیش رئیس انجمن سینمای جوان و تعدادی از مسئولان فرهنگی دیگر از خانواده های شهیدان "مصطفی فرزام فر" و "داوود اصغری" تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظر: