ایوبی: "محمد رسول الله (ص)" برکات فراوانی برای سینمای ایران دارد

کدخبر: 1024788

رئیس سازمان سینمایی گفت: دو شهیدی که امروز سینمای ایران تقدیم اسلام کرده نشان می دهد سینمای ایران تا چه میزان سینمای شریفی است و در این سینما چه مردان و زنان غیور و معتقد و ارزشمندی در حال فعالیت هستند

به گزارش خبرنگار «نسیم»، حجت اله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در مراسم پایانی معرفی برگزیدگان مسابقه فیلمنامه نویسی پیامبر رحمت (ص) و تجلیل از مقام شهدای انجمن سینمای جوان پیش از ظهر امروز در ساختمان سازمان سینمایی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد در سخنانی گفت: امروز اختتامیه جشنواره فیلمنامه نویسی پیامبر رحمت (ص) بود. این اتفاق خوب فرهنگی و هنری را به فال نیک می گیریم.

وی افزود:‌ خدماتی که ملت و فرهنگ و تمدن ایرانی به دین اسلام کردند بسیار فراوان است. ما ملتی هستیم که قبل از ورود اسلام تجربه 12 قرن تجربه حکومت و دیوان سالاری را داریم که آنها را در اختیار فرهنگ و تمدن اسلامی قرار دادیم.

رئیس سازمان سینمایی ادامه داد: بعد از ورود اسلام به ایران هم آنچه که از این فرهنگ و تمدن خود داشتیم به اسلام تقدیم کردیم. آنچه که مردم ایران به اسلام تقدیم کردند و اگر آنچه که مردم ایران برای رشد و گسترش اسلام کردند نبود سایر بخش های جهان اسلام چگونه می توانند مدعی باشند که در مقابل کاری که این فرهنگ و تمدن برای اسلام کرده چه انجام داده اند.

ایوبی خاطرنشان کرد: امروز هم مردم ایران با زبان سینما و و با زبان فرهنگ و هنر این خدمت 1400 ساله را انجام می دهند. امروزه در فضایی هستیم که فلم محمد (ص) در حال اکران است. این موجب خوشحالی ما است زیرا این موضوع هم خدمت دیگری از سوی ایران به اسلام محسوب می شود.

وی اضافه کرد: ساخت و نمایش فیلم محمد (ص) نخستین و آخرین خدمت ایرانیان به اسلام نبوده و نخواهد بود. مردم ایران امروز صاحب صنعت سینما هستند و در قله آن قرار دارند. این صنعت را در اختیار فرهنگ ناب معارف دینی قرار داده اند.

رئیس سازمان سینمایی تصریح کرد: فیلم محمد (ص) برکات فراوانی برای سینمای ایران دارد و خواهد داشت. امروز شاهد هستیم که موج متدینین و بسیاری از افرادی که چندان با سینما انس و الفتی نداشتند امروز قدم به سینما می گذارند. این موضوع را هم یکی از ره آوردهای این فیلم می دانیم.

دو شهیدی که امروز سینمای ایران تقدیم اسلام کرده است بخشی از گواه هایی است که نشان می دهد سینمای ایران تا چه میزان سینمای شریفی است و در این سینما چه مردان و زنان غیور و معتقد و ارزشمندی در حال فعاللیت هستند.

ارسال نظر: