بی‌اطلاعی مطلق آمریکایی‌ها از بحران مردم خاورمیانه

کدخبر: 1024842

بررسی جستجوی کاربران کشورهای مختلف در گوگل نشان می‌دهد که مردم آمریکا، کانادا و انگلیس هیچ درکی از بحران انسانی سوریه و عراق و کشورهای خاورمیانه ندارند و حتی نمی‌دانند چرا پناه‌جویان به اروپا می‌گریزند

گروه بین الملل «نسیم» - بررسی سرچ گوگل نشان می دهد که جهان می‌داند که مهاجران موانع سخت را تحمل می کنند تا به اروپا برسند اما همه علت این مساله را نمی‌دانند. اغلب غربی ها همچنان در شگفتند که چرا هزاران نفر از مهاجران از خاورمیانه می گریزند و زندگی خود را به خطر می‌اندازند. آلمانی‌ها و ایتالیایی ها اما می پرسند که چطور می توانند کمک کنند.

روزانه بیش از پنج هزار پناه جو طی هفته گذشته در اروپا توزیع شده اند و آمریکایی ها، کانادایی ها و مردم انگلیس هنوز نمی دانند که چرا چنین اتفاقی می افتد.

در آمریکا و کانادا بیشتر سوالی که از سوم سپتامبر در خصوص بحران مهاجران سرچ شده، این است که "چرا مردم به اروپا مهاجرت می کنند؟" حتی مردم انگلستان هم که کشورشان پذیرش 20 هزار مهاجر را تا اخر 2020 پذیرفته، نمی داند که چرا مردم سوریه، عراق و سایر کشورهای خاورمیانه به این اروپا هجوم آورده اند. و بیشتر سوالی که این افراد در گوگل سرچ کرده اند این است که " چرا مهاجران به اروپا می آیند؟"

مردم کشورهایی که هم اکنون با شمار زیادی از مهاجران رو به رو هستند، دغدغه ای نسبت به علت وقع بحران ندارند. پرتکرارترین سوالی که کاربران آلمانی- که وعده داده 66 میلیارد دلار برای حمایت از 800 هزار پناه جو هزینه خواهد کرد- در گوگل جستجو کرده اند، این است که "چطور می توانم به مهاجران سوری در برلین کمک کنم؟". در ایتالیا نیز "چگونه به مهاجران در 2015 پاسخ دهم" بیشتر میزان جستجو را داشته است.

دغدغه مردم فرانسه شمار پناه جویان است، بیشترین سرچ اینترنتی، این سوال است که چرا این قدر مهاجر وجود دارد. جستجوهای اینترنتی پس از انتشار گسترده عکس پیکر کودک سه ساله سوری در سواحل ترکیه افزایش یافته است.

ارسال نظر: