اعلام مواضع سخنگوی تشکل جدید سینمایی

کدخبر: 1025063

علی معلم، سخنگوی شورای راهبردی تحقیق و توسعه سینمای ایران به «نسیم» گفت: قصد ما این است که بازتعریفی از مسائل سینمای ایران داشته باشیم که امروز موجب گسسته شدن پیوند بین مردم و سینما شده است

علی معلم سخنگوی "شورای راهبردی تحقیق و توسعه سینمای ایران" پیرامون تشکیل این تشکل سینمایی به خبرنگار «نسیم»، گفت: این جمع یک جمع خودانگیخته ای است که به دنبال مسائلی که برای سینمای ایران پیش آمده و نگرانی هایی که در جمع سینماگران نسبت به افق آینده سینمای ایران وجود دارد ایجاد شده است.

وی افزود: این تشکل که با عنوان "شورای راهبردی تحقیق و توسعه سینمای ایران" ایجاد شده تا امروز چیزی حدود پنج ماه است که جلساتی را به صورت مکرر برگزار کرده است. قرار این جمع این است که به عنوان یک اتاق فکر عمل کند و مسائلی را که به نظر او می آید برای سینمای ایران مهم بوده و یا بحران هایی که موجب بن بست های جاری در سینمای کشور شده است را شناسایی کرده و پیرامون آنها فکر و تئوری سازی کند.

سخنگوی شورای راهبردی تحقیق و توسعه سینمای ایران ادامه داد: این تشکل قصد دارد تا جلساتی به صورت دو هفته یک بار برگزار کند و مسائل مطرح شده در آن را که به نتیجه رسیده است را در اختیار فضای عمومی جامعه قرار بدهد. بر این اساس امیدواریم که نهادهایی که به نوعی با سینما درگیر هستند از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد و سایر نهادهای فرهنگی و سینمایی و چه مجلس در این راه با ما همراه شوند.

معلم خاطرنشان کرد: در واقع قصد ما این است که بازتعریفی از مسائلی که در سینمای ایران وجود دارد داشته باشیم که امروز موجب گسسته شدن پیوند بین مردم و سینما شده و آینده این دستاوردی را که ما در طول این سالها به دست آورده ایم را عملا با خطر روبرو کرده است.

وی اضافه کرد: در حقیقت قصد ما از ایجاد این تشکل ایجاد گفتمان در حوزه سینما است. همانطور هم که در بیانیه ما آمده این تشکل، شکل صنفی ندارد. این تشکل در واقع نه صنفی و نه دولتی است بلکه امری خصوصی و خودانگیخته است.

سخنگوی شورای راهبردی تحقیق و توسعه سینمای ایران تصریح کرد: قصد این جمع تاکید بر مسائل بخشی خصوصی در سینمای ایران است. یعنی بحران هایی که باعث شده تا نقش بخش خصوصی در سینما تضعیف شود و این وضع موجب عدم ارتباط سینما با توده های انبوده مخاطب شده است.

معلم ادامه داد: این تشکل سینمایی به هیچ عنوان قصد موازی کاری با نهاد و سازمانی را ندارد. بلکه خود را در کنار همه کسانی که به موضوع سینما می اندیشند می بیند و در مقام تقابل، مقابله و مخالف با آنها نیست.

وی اضافه کرد: در واقع قصد ما این است که نتیجه این جلسات و هم اندیشی ها به همه از جمله نهادهای مسئول در حوزه سینما از جمله خانه سینما و سایر گروههای فکری در حوزه سینما انتقال بدهیم.

سخنگوی شورای راهبردی تحقیق و توسعه سینمای ایران در پایان گفت: در مورد تعداد افراد شورا هم باید به این نکته اشاره کنم که در صورت تصمیم سایر اعضا مبنی بر افزایش اعضاء این امر امکان پذیر است.

ارسال نظر: