بروجردی: امکان همکاری با آمریکا درخصوص مسائل منطقه وجود ندارد

کدخبر: 1025207

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: آمریکا حامی جدی تروریسم در منطقه است/ ایران پس از توافق باید هوشمندانه با آمریکا برخورد کند/ باید متوجه مکر و حیله آمریکا و انگلیس درخصوص نفوذ در کشور باشیم

به گزارش «نسیم»، خانه ملت نوشت:

علاءالدین بروجردی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار پرشور هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم، درخصوص راه‌های نفوذ امریکا به ایران افزود: این گفته حضرت امام خمینی (ره) که امریکا را شیطان بزرگ خواندند، امروز نیز به همان پررنگی آغاز انقلاب است و ماهیت امریکا هیچ گونه تغییری نکرده است.

وی اضافه کرد: بنابراین تعبیر مقام معظم رهبری در آغاز سال گذشته مبنی بر اینکه امریکا با یک دستکش مخملین و یک دست آهنین، دست خود را به سوی ایران دراز می‌کند، واقعیتی انکارناپذیر است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: بدون تردید سیاست دوگانه امریکا علیه ایران و مکر و فریب در مجموعه سیاست‌های این کشور واقعیتی است که تا زمانی که ساختار حاکمیتی امریکا که بر مبنای استکباری شکل گرفته و با هرگونه حرکت انقلابی مخالف است، تغییر نکند، عوض نخواهد شد.

وی افزود: بنابراین، این سیاست ترسیم شده ازجانب مقام معظم رهبری که مذاکرات را محدود کردند، بر مبنای منافع ملی جمهوری اسلامی ایران است و این سیاست کاملا هوشمندانه است و در آینده نیز باید ادامه پیدا کند.

بروجردی گفت: با توجه به نظرهای کاملا مغایر جمهوری اسلامی ایران با امریکا در مورد مسائل منطقه، امکان همکاری با امریکا درخصوص مسائل منطقه وجود ندارد و امریکا حامی جدی تروریسم در منطقه است.

وی افزود: داعش را امریکا و همپیمانانش به وجود آوردند، بنابراین در حال حاضر ائتلاف ضدداعش تنها یک نمایش سیاسی است و جمهوری اسلامی ایران حامی محور مقاومت است، از این‌رو علت همکاری نکردن جمهوری اسلامی ایران با امریکا در مورد مسائل منطقه یک علت کاملا منطقی و دائم است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران پس از توافق برجام باید هوشمندانه با امریکا برخورد کند، گفت: باید متوجه مکر و حیله امریکا و انگلیس درخصوص نفوذ در کشور و رخنه در بدنه انقلاب اسلامی بود، زیرا امریکا و انگلیس از همه دریچه‌ها خواهان نفوذ در ایران هستند.

وی افزود: البته همه این موارد بدان معنا نیست که ایران تردیدی در تعامل با جهان غرب داشته باشد، اما این تعامل باید تعاملی هوشمندانه و مبتنی بر منافع ملی باشد.

بروجردی گفت: هر چند این مسئله، مسئولیت اصلی دستگاه سیاست خارجی کشور است و باید برای مرحله جدید پس از برجام و تحولات حال حاضر برنامه‌ریزی کرد.

وی درخصوص یکی از راه‌های مقابله با توطئه و نفوذ امریکا مبنی بر اقتدار ملی ایرانیان اظهار داشت: این نقشه از گذشته ازجانب مقام معظم رهبری ترسیم شده است و حضرت امام (ره) نیز بر همین مبنا عمل می‌کردند و یک پایه اساسی مقابله با توطئه امریکا اتکا بر توانایی‌های ملی است.

بروجردی افزود: بنابراین مقام معظم رهبری در گذشته بر توجه به اقتصاد مقاومتی تاکید کردند و این جمله امام (ره) که ما می‌توانیم ، پایه و اساس یک چنین نگرشی است، بنابراین، این نگاه را باید در عرصه فرهنگی و آموزش و پرورش نیز داشت، همچنین در عرصه اقتصاد با باز شدن پای کشورها نباید اجازه داد خللی در توانمندی‌های ملی ایجاد شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه اصل دشمنی امریکا با ایران یک اصل دائم است، گفت: باید درقبال نگاه و سیاست امریکا علیه ایران با هوشیاری عمل کرد و سیاست جمهوری اسلامی ایران باید از موضع اقتدار و تهاجمی و در عین حال تعاملی با جهان غرب باشد.

ارسال نظر: