داعش حساب‌های کاربری کابینه دولت انگلیس را هک کرد

کدخبر: 1025486

تلگراف نوشت: پس از هک شدن حساب‌های کاربری توییتر و یوتیوب ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا از سوی داعش، این بار طی کابینه دولت انگلیس قربانی "سایبر خلیفه" شد

به گزارش گروه بین الملل «نسیم»، ‌به نقل از روزنامه انگلیسی "تلگراف"،‌ جنگجویان وابسته به گروه تروریستی داعش حساب‌های کاربری کابینه دولت انگلیس را هک کردند. به همین منظور، به مسئولان انگلیس دستور داده شده تدابیر امنیتی بیشتری اتخاذ کنند. به گزارش تلگراف براساس آنچه تاکنون مشخص شده، هیچ گونه نقض تدابیر امنیتی روی نداده است.

هک شدن حساب های کاربری کابینه دولت انگلیس طی عملیات محرمانه‌ا‌‌ی توسط کمیسیون ستاد مرکزی دولت این کشور افشا شده است. این درحالیست که روزنامه تلگراف چند ماه پیش، از این عملیات مطلع شده بود اما توافق کرده بود تا پایان تحقیقات از انتشار این خبر خودداری کنند.

اوایل سال جاری گروه وابسته به داعش موسوم به "سایبر خلیفه" با انجام تعدادی حملات سایبری حساب‌های کاربری توییتر و یوتیوب ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا را هدف قرار داد.

با آغاز بحران در سوریه از مارس سال 2011 و تشکیل گروه تروریستی داعش درسال 2012 این کشور عرصه ناآرامی است و پس از آن کشور همسایه‌اش یعنی عراق آماج حملات تروریستی قرار گرفت . ‌ این گروه اقدامات وحشیانه‌ای از جمله سربریدن زندانیان در مناطق تحت تصرف خود مرتکب شده است.

ارسال نظر: