"راه‌حل‌های نمایشی وزارت علوم تنها برای کاهش فشار افکار عمومی است"

کدخبر: 1025805

دانشجویان بورسیه در نامه‌ای به رئیس نهادرهبری در دانشگاه‌ها: بیش از۲ ماه از بیانات رهبری می‌گذرد اما هنوز دانشجویان بلاتکلیفند/ تدبیری اتخاذ کنید تا قوه قضاییه به پرونده دانشجویان بورسیه رسیدگی نماید

به گزارش «نسیم» متن این نامه به شرح زیر است:

حجت الاسلام والمسلمین محمدیان

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها

با عرض سلام و تحیت

بیش از 65 روز از بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری در خصوص توبیخ عاملان یکی از غلط ترین کارهای سال های اخیر می گذرد. هنوز متاسفانه دانشجویان بورسیه در بلاتکلیفی به سر می برند و افق امیدوارکننده ای را برای حل مشکل خود از طریق وزارت علوم نمی بینند. وعده های نسیه، مهلت های چند ماهه و راه حل های نمایشی و تخدیری تنها به منظور کاهش فشار افکار عمومی صورت گرفته است که هیچ تضمینی مبنی بر پایدار بودن آن ها حتی در ماه های آینده و در صورت تغییر شرایط سیاسی، وجود ندارد. وزارت علوم به هیچ یک از تصمیمات کمیته 5نفره عمل نکرده و همچنان احکام ظالمانه خود را به دانشگاهها ابلاغ می نماید . با توجه به قول وزیر به کمیته 5نفره در مورد حل مشکلات دانشجویان متاسفانه فرمول معدل وسن درمورد دانشجویان بورسیه همچنان رعایت نشده است، همچنین 58 نفر از دانشجویان بورسیه دارای حکم بورسیه دولت جمهوری اسلامی ایران می باشند که غیر قابل بازگشت می باشد (اظهارات جناب اقای پور مختار رییس محترم کمیسیون اصل 90 مجلس در رسانه ملی وهمچنین صحبت های اقای فرهادی وزیر علوم )ولی همچنان لغو بورس شده اند، بیش از 1200 نفر از دانشجویان بورسیه مشکل جایابی هیات علمی دارند که وزارت علوم هیچ همکاری با این دانشجویان انجام نمی دهد ،همچنین تعداد افراد بیشتری نسبت به این لیست ادعایی 170 نفره وزارت علوم وجود دارد که نامه لغو بورس انها به دانشگاهها ابلاغ شده است. بیش از 600 نفر لغو بورس شده اند و وزارت علوم جهت منحرف کردن فضای جامعه اطلاعات دقیقی منتشر نمی کند .رییس سازمان دانشجویان یکی از بانیان "غلط ترین کارها" در مورد دانشجویان بورسیه تصمیات کمیته 5 نفره رابه سخره گرفته است و انجام نمی دهد.

حضرتعالی که مفتخر به نمایندگی مقام ولایت می باشید را به عنوان چشم بینا و ناظر بر اجرای منویات معظم له در حوزه تحت مسئولیتتان می شناسیم. این عنوان حد انتظار دانشجویان بورسیه را از شما، بسیار بیشتر از دیگر مسئولان پیگیر این ماجرا کرده است.

درخواست مشخص ما این است که گزارشی شفاف و کامل از موضع گیری ها و نیز اقدامات موثر و قاطع حضرتعالی پس از بیانات رهبر معظم انقلاب، در اختیار رسانه ها قرار گیرد تا موجب دلگرمی دانشجویان مظلوم بورسیه گردد و احساس بی یاوری و غربتی را که در اثر اقدامات وزارت علوم و مصوبه غیر قانونی 630 شورای عالی انقلاب فرهنگی به آن ها دست داده است، اندکی تسلی یابد.

بدینوسیله دانشجویان بورسیه آمادگی خود را برای ارائه هر گونه اطلاعات، آمار و گزارش ها در خصوص ادامه اقدامات ظالمانه وزارت علوم به حضرتعالی اعلام می دارند(طلاق و از هم پاشیدن بنیان خانواده دانشجویان بورسیه یکی از ثمره های تصمیمات سیاسی وزارت علوم دامن تعداد زیادی از دانشجویان بورسیه رافرا گرفته است). همچنین خواهشمندیم پیگیری بفرمایید که راستی آزمایی اقدامات وزارت علوم در دستور کارسازمان بازرسی کل کشور قرار گیرد.زیرا مطمئن هستیم وزارت علوم تصمیمات کمیته 5نفره را لحاظ نکرده است.ودر پایان از حضرتعالی درخواست می نماییم تدابیری اتخاذ فرمایید تا قوه قضاییه بتواند به پرونده دانشجویان بورسیه رسیدگی نماید .زیرا تفکرات حاکم بر سازمان دانشجویان وقت کشی تا انتخابات مجلس می باشد.

با تشکر

جمعی از دانشجویان بورسیه

ارسال نظر: