متخلفان زمین‌خواری گردنه حیران شناسایی شدند

کدخبر: 1025992

رئیس سازمان امور اراضی کشور افزود: تنها ۳۰ هکتار از زمین‌ها، قابلیت ساخت و ساز داشت اما ۱۶۰ هکتار از اراضی تغییر کاربری پیدا کرده/ در بین افرادی که به دستگاه قضا معرفی شده‌اند، تعدادی بخشدار و دهیار نیز هستند/ ۲۰ ویلا تا کنون تخریب شده

به گزارش «نسیم»، خبرگزاری صدا و سیما نوشت:

افشار، رئیس امور اراضی کشور، در جلسه هماهنگی امور اراضی استان البرز از شناسایی تعدادی از متخلفان پرونده زمین خواری گردنه حیران خبر داد و گفت: تغییر کاربری این اراضی، تخلف عمده این زمین خواران بوده است که در سالهای گذشته، بعد از این تغییرات، اقدام به تفکیک اراضی و ساخت و سازهای غیر مجاز کرده اند.

افشار افزود: تنها 30 هکتار از زمینهای منطقه حیران، قابلیت ساخت و ساز داشت که بعد از بررسی های انجام شده، مشخص شد 160 هکتار از اراضی تغییر کاربری پیدا کرده است.

وی گفت: در بین افرادی که به دستگاه قضا معرفی شده اند، تعدادی بخشدار و دهیار نیز حضور دارند.

افشار در ادامه از برخورد جدی با این ساخت و ساز ها خبر داد و گفت: تا کنون 50 پرونده مربوط به این ساخت وسازهای غیر مجاز به دستگاه قضا معرفی شده است و 20 ویلا نیز تا کنون تخریب شده است.

رئیس امور اراضی کشور در ادامه حفاظت از اراضی ملی را وظیفه همه مردم دانست و استان البرز را از استانهای موفق در حفاظت از اراضی ملی عنوان کرد و افزود: با توجه به نگاه زمین خواران به اراضی این استان، 7 دستگاه خودرو به مجموعه گشت های حفاظتی استان البرز اضافه خواهد شد.

رئییس سازمان امور اراضی کشور، از رسانه ملی، بخصوص صدا و سیمای مرکز البرز نیز بابت اگاهی عموم مردم در موضوع زمین خواری و حفظ اراضی تشکر کرد و گفت: البرز از استانهای پیشرو در زمینه آگاهی بخشی در این حوزه است و در همین راستا از رئیس رسانه ملی نیز بابت حمایت از چنین برنامه هایی تشکر می کنیم.

ارسال نظر: