هاشمی رفسنجانی: اگر آمانو به تهران نمی‌آمد به مجلس ما اهانت می‌شد

کدخبر: 1027219

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دولت روحانی با فداکاری و شهامت وارد منطقه ممنوعه مذاکرات شده است/ داعش تا نزدیک قصر شیرین آمد، ما تهدید کردیم که اگر جلوتر بیایید می‌زنیم لذا دیگر همان جا ماندند

به گزارش «نسیم»، فارس نوشت:

هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در اولین کنگره کشوری آکادمی اقتصاد سلامت که در هتل پارسیان آزادی برگزار شد، ضمن گرامیداشت سالگرد دفاع مقدس اظهار داشت: دفاع مقدس فضای کم‌نظیری در تاریخ ما بود و جنگی که بر ما تحمیل شد تقریباً بی‌نظیر بود چرا که همه قدرت‌های مؤثر دنیا از شرق و غرب می‌خواستند انقلاب ما را بشکنند اما نتوانستند و عراق متجاوز شناخته شد.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به نقش پزشکان در دوران دفاع مقدس گفت: این قشر نیز صمیمانه و عاشقانه در خط مقدم، پشت جبهه و بیمارستان‌ها فداکاری بسیاری کردند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه با توجه به شرایط فعلی اگر همین طور پیش برویم حفظ سلامت گران‌تر تمام می‌شود، افزود: پیامبر اکرم (ص) درباره دو نعمت یعنی امنیت و سلامت که مردم نسبت به آن بی‌توجه هستند توصیه فرمودند و این نعمت مانند آب‌ وهواست.

وی تصریح کرد: علیرغم نیروهای بخش سلامت ما دوباره در این زمینه مشکلاتی داریم که وزیر بهداشت به آنها اشاره کرد و این مشکلات بیش از اینهاست و منحصر به ما هم نیست.

هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه بنده تاریخ بهداشت را پیگیری کرده‌ام، یادآور شد: آلمان بعد از جدایی شرق و غرب نتوانستند به اهدافی که ترسیم کرده بودند برسند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه خداوند در قرآن دستور به انفاق می‌دهد، افزود: در موضوع جنگ نیز همین گونه است و می‌گویند هزینه جنگ را بدهید که شکست نخورید؛ کلمه انفاق به معنی بخشش در راه خداست اما لغت اصلی انفاق به معنای هزینه کردن برای اهداف خاص است که اگر مقدس باشد فی‌ سبیل‌الله تعبیر می‌شود.

وی با بیان اینکه خداوند نظام هستی را طوری تقسیم کرده که هر چیزی به موقع و در جای خود مصرف شود و این به معنای اعتدال است، افزود: خداوند برای سعادت بشریت انبیا و کتب آسمانی را فرستاده تا انسان‌ها خوب زندگی کنند و خوب بمیرند.

هاشمی رفسنجانی اقتصاد سلامت را یک بحث بسیار مهم عنوان کرد و یادآور شد: بیمه یک مسئله‌ای است که فراتر از مسئله سلامت است و بیمه‌های اجتماعی باید به گونه‌ای باشند که از زمان تولد تا مرگ یک انسان نیازهای حیاتی وی را تأمین کنند و این همان خواست اسلام است و امروز دنیا و اروپا برای تأمین اجتماعی کار کرده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه باید امکان دانش برای همه افراد یکسان باشد، تصریح کرد: اگر در اموری همچون بهداشت و درمان دسترسی به دارو برای همه فراهم نباشد و فقط عده‌ای پولدار به داروهای مؤثر دسترسی داشته باشند این ظلم و بی‌عدالتی است و خداوند هم به چنین ملتی غضب می‌کند.

وی بیمه‌های اجتماعی را از جمله کارهای بسیار خوب دنیا دانست و تأکید کرد: آنها با ثروت دیگران و از شرق و غرب دنیا و با استفاده از نیروی انسانی ارزان و ثروت‌های کشور فقیر دنیا در این مسیر قرار گرفته‌اند.

هاشمی رفسنجانی در ادامه با اشاره به اهمیت امنیت برای بشر خاطرنشان کرد: امنیت بشر دچار مشکل شده و همیشه هم همین گونه بوده و هیچگاه دنیا امن نبوده است و امنیتی که امروز بشریت به آن نیاز دارد توسط انواع تروریست‌ها از بین رفته است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به دیدار اخیرش با یکی از سران اروپایی و بحث پایه‌ای با این مقام مسئول اروپایی ادامه داد: ما درباره مهاجرین با یکدیگر بحث کردیم، من به او گفتم شما آمدید با پول بقیه دنیا که حالا نمی‌گویم دزدی، از منابع، نیروی کار ارزان و فضای آنها با دانش خود استفاده کردید.

وی افزود: با این وجود کسانی که همه زندگی آنها به خاطر ناامنی متلاشی شده از جمله آوارگان سوری، فلسطینی، عراقی و افغانستانی تنها راهشان این است که پیش شما بیایند و علاج این کار این است که برای این ظلمی که کرده‌اید فکری کنید.

هاشمی رفسنجانی با تأکید بر اینکه دنیا به این آسانی امن نمی‌شود، خاطرنشان کرد: استبداد و استعمار با یکدیگر همکاری می‌کنند و ما دیدیم زمانی که در این کشور رضاخان حضور داشت از سوی استعمار حمایت می‌شد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مردم اگر استبداد را به هم می‌زدند راحت می‌شدند به وضعیت کشورهای تازه انقلابی پرداخت و گفت: برخی از کشورها تا انقلاب کردند در درون آنها یک جریان تروریستی خلق شد و امنیت مردم را چنان مخدوش کرد که مردم از کار خود پشیمان شدند مانند انقلاب مصر که آنها بعد از انقلاب رونق کانال سوئز و توریسم خود را از دست دادند و از این رو کسانی که مردم بیرونشان کرده بودند خیلی راحت به سر کار بازگشتند.

وی با اشاره به وضعیت لیبی و حضور دهها ساله قذافی در این کشور یادآور شد: او حامی استعماری نداشت و خودش کار می‌کرد اما بعد از انقلاب لیبی این کشور به یکی از ناامن‌ترین کشورهای جهان و مرکز تروریست‌ها تبدیل شد.

هاشمی رفسنجانی امنیت سیاسی، غذایی و امنیت سلامت را از رکن‌های اساسی سعادت بشریت برشمرد و ادامه داد: ما حرف‌های مهم خود را در سند مهم بالادستی سیاست‌های کلی سلامت در مجمع تشخیص مصلحت نظام زده‌ایم و در آنجا از همه متخصصان مربوطه استفاده شد و رهبری نیز آن را امضا و ابلاغ کردند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در درجه اول مشکل خودمان هستیم و باید اصولی باشد که سلامت منطقه را نیز تأمین کند، یادآور شد: در حال حاضر منطقه ما ناامن‌ترین منطقه جهان شده است و داخل کشور ما نیز اگر این گونه نیست به خاطر این است که مردم هنوز در صحنه حضور داشته و انقلاب خود را دوست دارند، هر چند ممکن است انتقادات جدی نیز به ما داشته باشند اما ما به خاطر حضور مردم محفوظیم.

وی تأکید کرد: اگر روزی نتوانیم مردم را حفظ کنیم خیلی آسان دست‌های مرموزی امنیت ما را به هم می‌زند و ما می‌بینیم امروز در شرق کشورمان داعش پایگاه زده است.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به حضور داعش در مرزهای غربی کشورمان یادآور شد: داعش تا نزدیک قصر شیرین و 35 کیلومتری مرزهای غربی ما آمد و ما تهدید کردیم که اگر جلوتر بیایید می‌زنیم لذا دیگر همان جا ماندند اما همچنان حضور دارند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به بحث سلامت، خاطرنشان کرد: ما می‌دانیم در کشور کسانی هستند که هزینه دارو و آمپول‌های چند میلیونی و حتی چند هزار تومانی را ندارند و بیمارستان‌ها نیز بعضاً شرایطی دارند که پزشکان ما نمی‌توانند در آن کار کنند.

وی با بیان اینکه ما همه ضربه‌های 8 سال گذشته را نگفته‌ایم و عمق قضیه خیلی بالاتر از اینهاست به نقش تحریم‌ها علیه کشورمان پرداخت و گفت: در حال حاضر دولتی آمده که با فداکاری و شهامت وارد منطقه ممنوعه مذاکرات شده است و در این مسیر پیروز شد.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به سفر آمانو به تهران یادآور شد: چون آمانو به مجلس آمریکا رفته بود اگر به تهران نمی‌آمد به مجلس ما اهانت می‌شد از این رو می‌بینیم آنها تا این حد جدی هستند و عجله‌ای هم ندارند که تحریم‌ها امروز یا فردا برداشته شود چرا که سود می‌برند و پول‌های ما در حساب آنهاست از این رو خودمان باید دلمان بسوزد اما افرادی به اسم انقلاب و اسلام سنگ‌اندازی می‌کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در زمنیه تأمین نیازهای پزشکی یکی از مشکلات ما در این زمینه همین مسائل است، خاطرنشان کرد: آنها خیلی زود می‌توانند تحریم‌ها را تعلیق کنند، سازمان ملل در ظرف نیم ساعت قطعنامه‌ خطرناک را از بالای سر ما برداشت و چون در ذیل فصل 7 بود به معنای جنگ محسوب می‌شود و از نظر بین‌المللی نیز مشروع بود اما دولت کار به این بزرگی انجام داد ولی با این حال افرادی چشم خود را بسته و دهان خود را باز می‌کنند و هر چه می‌خواهند می‌گویند.

ارسال نظر: