سرلشکر صفوی: ناجا باعث امنیت و آرامش عینی و ذهنی مردم شده است

کدخبر: 1027585

فرمانده سابق سپاه راهبرد جمهوری اسلامی و دکترین نظامی ایران را مبتنی بر دفاع بازدارنده دانست و گفت: جمهوری اسلامی با هیچ کشوری سرجنگ ندارد البته رژیم صهیونیستی جای خود دارد

به گزارش خبرنگار «نسیم»، سرلشکر رحیم صفوی در سومین محفل انس پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت ناجا اظهار داشت: هم‌اکنون نیروی انتظامی یک نیروی مقتدر، امنیت‌آفرین و قوی‌ترین نیروی انتظامی خاورمیانه است.

فرمانده سابق سپاه تصریح کرد: نیروی انتظامی ما با تنوع مأموریت از حفاظت 8 هزار کیلومتر مرز زمینی و دریایی گرفته تا مقابله و مبارزه با ناامنی و قاچاق کالا و تردد‌های غیرمجاز اقدام می‌کند که کار مشکلی است. وی اظهار داشت: یکی از بهترین اقدامات فرماندهی مرزبانی انعقاد پروتکل‌های مرزی و دیپلماسی انتظامی با کشورهای همسایه است. از افغانستان و پاکستان گرفته تا کشورهای حوزه خلیج فارس تا امنیت را برقرار کند. سرلشکر صفوی امنیت مرزها تا شهرها را کار مشکلی دانست و افزود: مرزهای ما متنوع است ما 2700 کیلومتر مرز دریایی داریم 2 هزار کیلومتر در جنوب و 700 کیلومتر در شمال. فرمانده سابق سپاه تأمین امنیت کلانشهرها را کار سختی دانست و بیان داشت: باید به نیروی انتظامی تبریک بگویم که امنیت کلانشهرهایی چون تهران و مشهد و... را فراهم کرده و باعث امنیت و آرامش عینی و ذهنی مردم شده است. این مقام ارشد نظامی در خصوص مبارزه با اشرار در تهران بزرگ افزود: فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ دمار از روزگار این اشرار کشیده و من باید این جمله‌ای را که قبلاً گفته بودم اصلاح کنم؛ امنیت تهران و سنندج مثل همدیگر است و ما در همه جا امنیت داریم در این آشوبی که در منطقه حکمفرما است. وی در ادامه صحبت‌های خود در مورد هفته دفاع مقدس به دکترین نظامی جمهوری اسلامی در تحولات سیاسی - نظامی غرب آسیا اشاره و اظهار داشت: یک تغییری در ساختار قدرت در نظام بین‌المللی رخ داده و آمریکا به دنبال تک‌قطبی شدن بوده با شکست مواجه شده است. سرلشکر صفوی به حضور فعال فدراسیون روسیه اشاره و بیان داشت: روس‌ها هم‌اکنون در مسائل سوریه فعالند و همکاری خوبی با ایران دارند و در مقابله با تروریست‌های اجاره‌ای در سوریه نیز اقدام می‌کنند؛ همچنین یک قدرت‌نمایی در مسئله اکراین داشته‌‌اند که به ناتوانی آمریکا انجامیده است. فرمانده سابق سپاه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با هیچ کشوری سر جنگ ندارد البته رژیم صهیونیستی جای خود را دارد چرا که یک رژیم جعلی است و ما با آنها دشمنیم و آنها با ما. وی تأکید کرد:‌ جمهوری اسلامی ایران در یک مبارزه دائم با تکفیری‌ها در هر کجا از جمله عراق و افغانستان و هرجا که ظاهر شوند قطعاً مبارزه و برخورد می‌کند چرا که آنها را عامل آمریکا و اسرائیل می‌داند. سرلشکر صفوی تشریح کرد: به فضل الهی پس از جنگ 8 ساله و پیروزی در آن، قدرت و نفوذ ایران افزایش یافته و وزن برتر ژئوپولتیک ایران در منطقه افزایش یافته و برای همین است که آمریکایی‌ها حاضر شدند به ایران امتیاز بدهند و پای میز مذاکره بنشینند و کشورهای اروپایی نیز روابط‌شان را با ایران بیشتر کنند چرا که به دنبال منافع خود و بازار خود هستند. فرمانده سابق سپاه گفت:‌ایران یک کشور امن، پیشرفته و آباد و یک الگو از مقاومت در برابر قدرت‌های بزرگ است. وی به بازار فروش سلاح آمریکا به جنوب فارس اشاره و خاطرنشان کرد: آمریکایی‌‌ها نفت عربستان را می‌خرند و به آنها سلاح می‌فروشند. و 100 میلیارد دلار درآمد از فروش سلاح به دست آورده‌اند.

ارسال نظر: