دیدار استاندار تهران با خانواده یکی از جان‌باختگان حادثه منا

کدخبر: 1028601

استاندار تهران عصر امروز با حضور در منزل خانواده "حاج وجیه الله تقیانی" یکی از جان باختگان حادثه منا، ضمن تسلیت به بازماندگان وی، از خداوند متعال برای خانواده ایشان سلامتی و صبر طلبید

به گزارش «نسیم»، خبرگزاری صدا و سیما نوشت:

استاندار تهران عصر امروز با حضور در خانواده حاج وجیه الله تقیانی یکی از جان باختگان حادثه منا، ضمن تسلیت به بازماندگان وی، از خداوند متعال برای خانواده ایشان سلامتی و صبر طلبید.

سید حسین هاشمی در دیدار با خانواده جان باخته حادثه منا در شرق تهران گفت: مأموریت دارم به دیدار بازماندگان حادثه منا رفته و مراتب تسلیت رئیس جمهور، دولت، وزیر کشور و خودم را به خانواده های ایشان ابلاغ کنم.

وی در خصوص حادثه منا نیز افزود: با این حوادث، بی کفایتی دولت عربستان کاملاً عیان شده است چرا که مسیر رفت و برگشت در منا تفکیک شده و علت بروز این حادثه دلخراش، مسئله عجیبی است.

استاندار تهران گفت: بر اساس هماهنگی های انجام شده، همه جان باختگان حادثه به تهران منتقل خواهند شد و پس از برگزاری مراسم استقبال و تشییع، پیکرهای جان باختگان به شهرهای خود منتقل خواهند شد.

سید حسین هاشمی همچنین در خصوص جان باختگان تهرانی حادثه منا نیز گفت: پس از مشخص شدن تعداد این عزیزان، مراسمی در میدان امام حسین (ع) و یا در مصلای تهران برگزار خواهد شد.

وی در خصوص نحوه تدفین این جان باختگان نیز گفت: با توجه به موافقت مقام معظم رهبری در خصوص تدفین جان باختگان حادثه منا در قطعه شهدا، این عزیزان پس از تشییع در قطعه شهدا به خاک سپرده خواهند شد.

در این دیدار یکی از فرزندان جان باخته حادثه منا نیز برخورد دولت عربستان در زمینه این بحران را ضعیف دانست و گفت: پس از چند روز از وقوع حادثه هنوز دولت عربستان در اطلاع رسانی و همکاری مناسب کوتاهی کرده و دچار سردرگمی است.

وی گفت: از دولت عربستان می خواهیم این مسئله را سیاسی نکند و به وظایف قانونی و حقوق بشری خود در این باره به نحو صحیح اقدام کند.

ارسال نظر: