ایوبی:درباره فاجعه منا باید آثار فراوانی ساخته شود

کدخبر: 1028819

رئیس سازمان سینمایی در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به درخواست سینماگران برای ساخت مستندهایی پیرامون فاجعه منا ما فراخوان‌‌هایی را اعلام و از همه توان خود استفاده خواهیم کرد

به گزارش خبرنگار «نسیم»، حجت اله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در پایان گردهمایی هنرمندان و سینماگران برای همردی با کشته شدگان فاجعه منا در خانه سینما در جمع خبرنگاران گفت: متاسفانه واقعه یا بهتر بگویم فاجعه منا از ابعاد بسیار فراوانی برخوردار است و مطمئن هستم نه تنها دولت جمهوری اسلامی ایران بلکه مردم و اهالی فرهنگ و هنر کشور هم این ماجرا را رها نمی کنند. نکته دیگر اینکه این حرکت خودجوش فرهنگی و هنری قطعا بازتاب های فراوانی را در سطح منطقه و جهان خواهد داشت و از این طریق فشار بسیاری را بر روی خائنین وارد خواهد کرد.
وی افزود: با توجه به درخواست سینماگران برای ساخت مستندهایی پیرامون فاجعه منا باید بگویم که ما فراخوان هایی را اعلام خواهیم کرد و همینطور از همه توان خود استفاده خواهیم کرد و از آنجایی هم که این فاجعه تازه است باید نشسته با سینماگران فکر کرده و مشورت کنیم. در این راه کلیپ های فروان و مستند های بسیاری باید ساخته شود. همچنین پیام های زیادی باید ارسال شود و گزارش حجاج ایرانی و حجاج دیگر کشورها باید مستند سازی شود. این محصولات باید به دست محافل و مجالس بین المللی برسد تا اگر قصوری در این ماجرا بوده که هست باید به همه پاسخگو باشند.
رئیس سازمان سینمایی تصریح کرد: ما از همه توان خود برای ساخت این قبیل مستندها استفاده خواهیم کرد. البته بهتر است که بدانید بخشی از این مستندسازی ها در کشور عربستان باید انجام شود و بخشی هم باید رفت به سراغ شخصیت ها و حجاجی که از دیگر کشورها هستند و روایت های آنها را مستند کرد. بر این اساس هرکاری که از ما ساخته باشد را با همفکری اهالی سینما می توان انجام داد.
ایوبی در پایان گفت: به نظر من در این راه کلیپ ها و مستندهای بسیار خوبی را می توان ساخت. به هرحال از این فاجعه نباید گذشت. بویژه از رفتار تبعیض آمیز و توهین آمیزی که در گزارش ها اعلام می کنند با حجاج انجام شده است نمی توانیم و نخواهیم گذشت.
ارسال نظر: