گودرزی: برجام دروازه‌ای است که خطر نفوذ را چندین برابر می‌کند

کدخبر: 1028898

رئیس سازمان بسیج دانشجویی در مراسم رونمایی از کتاب "برجام دروازه نفوذ" گفت: آمریکا برای نفوذ در داخل کشور محوری نیاز داشت که آن محور توافق هسته‌ای است/ دنبال دعوای سیاسی نیستیم ولی نمی‌توان واقعیات را نادیده گرفت

به گزارش خبرنگار «نسیم»، از کتاب "برجام دروازه نفوذ" در نشست خبری بسیج دانشجویی با حضور داوود گودرزی رئیس سازمان بسیج دانشجویی رونمایی شد.

این کتاب که حاصل پژوهش کارگروهی در معاونت علمی بسیج دانشجویی است با همکاری اساتید دانشگاه های تهران، شهید بهشتی و صنعتی شریف و با موضوع بررسی روزنه های برجام تهیه شده است.

داود گودرزی در این مراسم با اشاره به موضع بسیج دانشجویی در مورد برجام اظهار داشت: بررسی برجام دعوای سیاسی باکسی ندارد و حرفش کارشناسی و از زاویه نگاه به منافع ملی و مصالح مردم است.

وی خاطر نشان کرد: از ابتدای انتشار سند برجام کارگروهی در معاونت علمی انجام دادیم و بررسی کردیم که در متن برجام چه اتفاقی افتاده است.

گودرزی با بیان اینکه ما با اشخاص کاری نداریم گفت: دو مسئله عمده مدنظرمان است، اولین نکته این است که آمریکا برای نفوذ در داخل کشور محوری نیاز داشت که آن محور توافق هسته‌ای است.

وی افزود: برای ما پرداختن کارشناسی به برجام مهم است و اولویت خود را حفظ وحدت و انسجام قرارداده و دنبال دعوای سیاسی نیست ولی نمی‌توان واقعیات را نادیده گرفت.

گودرزی اظهار داشت: بسیج دانشجویی مسئله نفوذ را مهم می‌داند و برجام را دروازه ای می داند که خطر نفوذ را چندین برابر می کند.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی با تبیین ایرادات اساسی برجام اظهار داشت: اولا داده ها و ستانده ها در این توافق متوازن نیست و نکته بعدی این است که علیرغم ذکر واژه لغو در متن برجام، در مفهوم آن شاهد تعلیق تحریم‌ها هستیم و ساز و کار حل اختلافات به نفع طرف مقابل است.

وی در ادامه افزود: ساختار تحریمها حفظ شده و پول نفت و گاز ایران بلوکه شده و از سایر کشورها استثنا شده و همچنین محدودیت‌های فراپروتکلی ای چون بازدید از اماکن نظامی اعمال شده است. گودرزی در مورد لغو مجوز تجمع دانشجویان گفت: از چهارشنبه تصمیم تجمع گرفتیم که مصادف با تعطیلی بود ولی صبح شنبه نامه ای به وزارت کشور ارسال شد و من گفته ام که امروز آن نامه را در سایت سازمان بسیج دانشجویی منتشر کنند.

وی افزود: این فضاها به نفع دولت نیست و زمانی که افکار عمومی مردم و دانشجویان خواستار ایجاد مطالبه علیه این حادثه هستند این امر منع دیپلماتیک ندارد.

ارسال نظر: