یادداشت:: پیشنهادی برای نامگذاری «روز پسر»

کدخبر: 1028939

شاید مناسب‌ترین روز را بتوان نیمه ذی الحجه مصادف با میلاد مبارک حضرت امام هادی (علیه السلام) عنوان کرد. امام معصومی که خداوند متعال، ردای امامت را در هشت سالگی بر دوش آن بزرگوار قرار داد

گروه اجتماعی خبرگزاری «نسیم»، میثاق بدیعی مقدم: تقویم ما یکی از پر مناسبت‌ترین تقویم‌های جهان است، مناسبتهایی که در هیچ کشور دیگری مثال آن پیدا نمی‌شود. به عنوان نمونه روز دختر که به میمنت میلاد کریمه اهل بیت (ع) در تقویم ما جای گرفته است در هیچ تقویم رسمی دیگری مشاهده نمی‌شود. مناسبتی که البته باید به مبتکر آن آفرین گفت که روزی را برای تکریم دختران این مرز و بوم در نظر گرفته، که در راستای ارزشهای اسلامی مبنی بر تکریم دختران است و همچنین الگویی شایسته را به دختران پاک شیعه معرفی می‌کند.

اما گویا متولیان فرهنگ عمومی قرینه این روز را در تقویم رسمی کشور فراموش کرده‌اند؛ روزی برای تکریم پسران ایران زمین. روان‌شناسان و همچنین کار‌شناسان تربیت دینی معتقدند‌‌ همان گونه که دختران نیاز به توجه از سوی بزرگتران به ویژه والدین دارند، پسران نیز به این مقوله احتیاج دارند. اما در نوع این توجه تفاوت‌هایی است، از جمله اینکه دختران نیاز بیشتر به مسائل عاطفی و محبت مستقیم والدین دارند، اما پسران بیشتر محتاج به حمایت مادی و معنوی و تایید در امور دارند و در غیر این صورت راه برای ورود اغیار به قلب دختر و پسر باز می‌شود. امری که توجه مربیان به خصوص پدر و مادر باید معطوف به آن باشد.

از این رو پیشنهاد می‌شود، در تقویم رسمی کشور روزی را برای پسران در نظر گرفت و الگوی مناسبی را برای شیوه زندگی به آنان یادآورشد. شاید مناسب‌ترین روز را بتوان نیمه ذی الحجه مصادف با میلاد مبارک حضرت امام هادی (علیه السلام) عنوان کرد. امام معصومی که خداوند متعال، ردای امامت را در هشت سالگی بر دوش آن بزرگوار قرار داد و در طی ۳۳ سال دوران پر برکت امامت، اقدامات بنیادینی را برای تشیع انجام داد که به یادگار گذاشتن زیارت جامعه کبیره - به عنوان مانیفست شیعه ۱۲ اثنی عشری- تنها یکی از اقدامات پر ارزش آن امام همام است.

از دیگر سو با این اقدام می‌توان در مقابل سم پاشی مغرضان و بیماردلانی که به ساحت آن بزرگوار اهانت کرده‌اند، اقدام سازنده‌ای انجام داد و از این طریق زوایای کمتر شناخته شده زندگی آن بزرگوار را آشکار نمود .

ارسال نظر: