رحماندوست: توجه روحانیت به عرصه کودک و نوجوان ضروری است

کدخبر: 1030941

شاعر عرصه کودک و نوجوان گفت: لسان روحانیت برای شعرخوانی و قصه گویی، همچون اعتقاد گذشتگان به دلیل مشغولیت به امر دین، لسان متبرکی است

به گزارش «نسیم»، مصطفی رحماندوست قبل از ظهر پنج‌شنبه در مراسم تکریم و نکوداشت استاد عبدالله حسن‌زاده آملی که در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم برگزار شد، گفت: استقبال طلاب قم از آموزش شعر و قصه قابل توجه بود و این مسئله بسیار امر نیکویی است که عده‌ای با لباس روحانیت به قصه گویی و شعرخوانی می‌پردازند.

این شاعر عرصه کودک و نوجوان کشور اظهار داشت: لسان روحانیت برای شعرخوانی و قصه گویی، همچون اعتقاد گذشتگان به دلیل مشغولیت به امر دین لسان متبرکی است.

وی افزود: مجله «سلام بچه‌ها» در زمانی شروع به نشر کرد که ما تصمیم داشتیم مجله‌ای از قم که مرکز دانش شیعی است، برای کودکان و نوجوانان چاپ شود و نگرانی غیر تخصصی بودن مطالب به شدت وجود داشت.

رحماندوست با تأکید بر اینکه اگر استاد حسن‌زاده نبود، نشریه سلام بچه‌ها متوقف می‌شد، گفت: نکته قابل ذکر در ادبیات ایران، چاپ مجلات دینی مخصوص کودکان و نوجوانان از شهر قم بود و حجت الاسلام حسن‌زاده آملی فراز و فرودهایی موجود در راه نشریه را با تمام وجود تحمل کرد.

نویسنده عرصه کودک و نوجوان کشور بیان داشت: جایزه کتاب سال سلام بچه‌ها، با وجود ارزش بسیار پایین مالی، برای برنده‌ها دارای ارزش معنوی بالایی بود، زیرا معتقد بودند که برنده یک جایزه مردمی شده‌اند.

در پایان این مراسم از طرف دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، انجمن قلم حوزه، حوزه هنری قم، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم، همکاران مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی، معاون فرهنگی هنری موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)، از خدمات علمی حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حسن‌زاده آملی تجلیل شد.

ارسال نظر: