وزیر نیرو: دو نیروگاه برق در شهرستان‌های نوشهر و محمودآباد احداث می‌شود

کدخبر: 1031661

حمید چیت‌چیان افزود: برای تامین نیازهای برقی استان مازندران، به‌زودی عملیات اجرایی دو نیروگاه در شهرستان‌های نوشهر و محمودآباد آغاز خواهد شد

به گزارش «نسیم»، وزیر نیرو که در ادامه سفر استانی هیئت دولت به مازندران در جلسه شورای اداری شهرستان بهشهر حضور یافته بود، گفت: برای تامین نیازهای برقی استان مازندران، به‌زودی عملیات اجرایی دو نیروگاه در شهرستان‌های نوشهر و محمودآباد آغاز خواهد شد .

حمید چیت‌چیان" امروز (دوشنبه) در جلسه شورای اداری شهرستان بهشهر شرکت کرد و پس از استماع سخنان "مقیمی" نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی و " نورزاد" فرماندار بهشهر، اظهار داشت: با برنامه‌ریزی صحیح و اجرای مناسب طرح‌ها می توانیم از حداکثر سرمایه انسانی و منابع طبیعی استان استفاده کنیم .

وی به عنوان نماینده دولت اظهار داشت: بخشی از نیازهای استان از سوی وزارت نیرو تامین می‌شود و بخشی دیگر مربوط به سایر سازمان‌های دولتی است که تلاش می‌کنیم با پیگیری مجدانه آنها را نیز مرتفع نمائیم .

وزیر نیرو با اشاره به این مطلب که نیروگاه "نکا" به‌عنوان دومین نیروگاه بزرگ کشور، در استان مازندران قرار دارد و چندی پیش نیز تمامی واحدهای نیروگاه تلمبه ذخیره‌ای سیاه بیشه در این استان به بهره‌برداری کامل رسید و وارد مدار شد، بین داشت: برای تامین نیازهای برقی استان مازندران، به‌زودی عملیات اجرایی دو نیروگاه در شهرستان‌های نوشهر و محمود آباد آغاز خواهد شد .

وی ادامه داد: در همین راستا، احداث تعدادی نیروگاه تولید پراکنده (DG) نیز در سطح استان اجرایی خواهد شد .

چیت‌چیان با اشاره به اینکه احداث سد "گیلورد" بیش از 75 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و هم‌زمان احداث شبکه آبیاری و زهکشی این سد نیز در حال اجرا است، افزود: این جزو موارد نادر است که هم‌زمان با پیشرفت فیزیکی سد، شاهد پیشرفت عملیات اجرایی شبکه آبیاری و زهکشی به موازات هم باشیم .

وی در ادامه افزود: از پنج واحد عمرانی شبکه آبیاری و زهکشی این سد، واحدهای یک و سه پیش از این به بهره‌برداری رسیده و امروز واحد عمرانی دو، با سطحی برابر 10 هزار هکتار به بهره‌برداری می رسد .

وی تصریح کرد: 60 درصد شبکه‌های پیش‌بینی شده متعلق به شهرستان بهشهر است .

وزیر نیرو در خصوص اهمیت آب‌بندها گفت: وزارت نیرو توجه خاصی به آب بندها دارد، زیرا آب بندها نه تنها باعث تخریب محیط زیست نمی‌شوند، بلکه مقادیر زیادی آب برای کشاورزی منطقه ذخیره و منتقل خواهد نمود .

وی تاکید کرد: با پیشنهادهایی که قبلا ارائه داده‌ایم توانستیم اعتبار ترمیم 700 آب‌بند این استان را در بودجه لحاظ نمائیم .

چیت چیان درخصوص برنامه ریزی آبی بلند مدت به منظور تامین آب شرب گلوگاه و بهشهر گفت: برای تامین نیاز آب شرب شهر های گلوگاه و بهشهر ، بخشی از آب سد گیلورد به این شهر ها منتقل می شود .

وی با بیان انکه اعتبارات لازم برای 46 مجتمع آبرسانی روستا های این استان تامین شده است اظهار امیدواری کرد: تمامی این پروژه ها تا پایان سال 95 به بهره برداری برسد .

وزیر نیرو از احداث تصفیه خانه فاضلاب در مناطق شمالی به عنوان ضروری ترین اقدامات اجرایی یاد کرد و خاطر نشان کرد: کار تصفیه‌خانه‌های بهشهر و رستم کلا در دست انجام است و در صدد تامین اعتبارات ماده 215 هستیم .

ارسال نظر: