صالحی: اگر حمایت رهبری نبود، مذاکرات جلو نمی‌رفت

کدخبر: 1031750

رئیس سازمان انرژی اتمی در گفتگو با "الرای": مذاکرات به دلیل بینش سیاسی و حمایت رهبری و مقاومت ملت موفق شد/ با وجود اعمال تحریم‌ها علیه ایران، خود غرب در بحران به سر می برد/ داعش را آمریکایی‎ها ایجاد کردند

به گزارش «نسیم»، علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در گفتگو با روزنامه کویتی "الرای" ضمن ابراز خوشبینی درباره روابط بین ایران و کشورهای خلیج فارس گفت: ما خواستار ثبات در منطقه به ویژه در خلیج فارس هستیم .

وی گفت: تعدادی از کشورهای منطقه تدابیری را اتخاذ می‌کنند که تاثیر منفی روی آن می‌گذارد و منجر به شکاف سیاسی در منطقه می‌شود.

وی در دیدار با سردبیران تعدادی از روزنامه های عربی از جمله "ماجد العلی" سردبیر روزنامه الرای گفت: بحران‎های منطقه رو به افزایش است و علل این بحران ها برای همه مشخص است.

صالحی گفت: بین برادران شیعی و سنی ما، حکما و متفکرانی هستند که تلاش می کنند این بحران را کاهش دهند.

مسئول ایرانی در ادامه گفتگو به تحولات فلسطین اشاره کرد و گفت: ما اکنون شاهد انتفاضه جدید در کرانه باختری هستیم و متاسفیم از اینکه سکوت عربی در قبال کشتار صهیونیست ها علیه فلسطینیان در مسجدالاقصی را شاهدیم.

وی در ادامه تصریح کرد: با وجود اعمال تحریم ها علیه ایران، خود غرب و منطقه در بحران به سر می برند، اما این ایران است که در سایه مقاومت ملت در شرایط مناسبی قرار دارد و شاهد آزمایش موفقیت آمیز موشک ایرانی "عماد" بودید.

صالحی با تاکید بر اینکه مقاومت راه دستیابی به حقوق ما است، گفت: توافق هسته ای با غرب به دلیل همین مقاومت حاصل شد و غرب و آمریکا امروز به حقوق هسته‌ای ملت ما اعتراف کردند.

وی گفت: مذاکرات هسته‎ای به دلیل حکمت و بینش سیاسی و حمایت رهبر معظم انقلاب موفقیت آمیز صورت گرفت و اگر حمایت رهبری نبود ما در مذاکرات رو به جلو حرکت نمی کردیم. مقام معظم رهبری آن روزها به ما اجازه داد تا با آمریکا در خصوص تنها پرونده هسته ای وارد مذاکره شویم.

علی اکبر صالحی همچنین در پاسخ به سوالی درباره اینکه داعش از کجا امده است، گفت: هیلاری کلینتون اعتراف کرد که آمریکایی‎ها داعش را تاسیس کردند.

ارسال نظر: