مداح سیستانی: تحکیم وحدت اسلامی، وظیفه ذاکرین اهل بیت(ع) است

کدخبر: 1032141

شرف ذاکری حسین(ع)/۱- علی زینلی در گفتگو با «نسیم» افزود: وهابیت برای تفرقه‌افکنی در مناطقی مانند سیستان و بلوچستان برنامه جدی دارد؛ مداحان به عنوان سربازان خط مقدم جبهه فرهنگی تعمیق وحدت را دنبال کنند

علی زینلی، مداح سیستانی اهل بیت(ع) که در اجلاسیه پیرغلامان حسینی مورد تجلیل قرار گرفت در گفتگو با «نسیم»، وظیفه مداحان اهل بیت به ویژه در مناطقی مانند استان سیستان و بلوچستان را ترویج وحدت اسلامی دانست و گفت: باید در محافل دینی و مذهبی محبت اهل بیت تزریق شود و زمینه اثرگذاری دینی پایه ریزی شود و بر همین اساس یکی از مهمترین مسئولیت های که مداحان دادند این است که فضای فکری، روحی و روانی افراد جامعه را با قالب های وحدت بخشی، کرامت بخشی، معنویت بخشی و سالم سازی کنند.

وی گفت: شناساندن محبوبیت و مظلومیت در قالب اشعار و مراسم و در حقیقت معرفی اسلام ناب محمدی که برگرفته از آمیزه های دینی و سیره ائمه معصومین می باشد از رسالت های مداح است. که می توان نتیجه آن وحدت همه اقشار استان سیستان و بلوچستان و الگوی مناسب برای کشور و جامعه اسلامی می باشد. زینلی در ادامه به پیچیدگی های خاص منطقه ای و طوایف سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: قومیت ها در مناطق جغرافیایی یکی از عوامل تفرقه و جدایی بین انسانها بوده و هست، اما چیزی که می تواند حلقه اتصال شود آئین ها و پیام های الهی است که بهترین راه شناخت پیام های دینی و اسلامی فرموده های رهبران اسلامی و در راس آنها مقام معظم رهبری می باشد. وی تصریح کرد: با توجه به بافت قومی و مذهبی سیستان و بلوچستان که بنا به فرموده مقام معظم رهبری تنگه احد است. و وهابیت برنامه بیشتری برای این منطقه دارد تا بتواند با تفرقه افکنی بین شیعه و سنی زودتر به نتیجه برسد. این مداح سیستانی در پایان تصریح کرد: لذا وظیفه ما به عنوان سربازان خط مقدم جبهه فرهنگی حفظ و تحکیم و توسعه وحدت است در مقابله با تهاجم دشمن که سلاح تفرقه و نفاق قصد نفوذ دارد و لدا خواسته من از مداحان و شاعران این است که به مطالب جلسات و انتقال سریع در محیط های عمومی مورد توجه قرار گیرد و عمق مطالب به گونه ای باشد که تا مورد سوء استفاده دشمنان قرار نگیرد.

ارسال نظر: