نوای موسیقی مذهبی در پنجمین شب آواز ایرانی

کدخبر: 1032669

پنجمین شب آواز ایرانی با بخش‌هایی ویژه برای موسیقی مذهبی در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد

به گزارش «نسیم»، پنجمین شب آواز ایرانی شنبه 25 مهرماه با حضور فاضل نظری مدیر مرکز موسیقی و معاون هنری حوزه هنری و جمعی از دوستداران موسیقی در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد.

این اجرا ساعت 18 با اجرای سعید بیابانکی در حالی برگزار شد که استادانی همچون قاسم رفعتی، مظفر شفیعی، فاضل جمشیدی و مهران مهرنیا در این برنامه حضور داشتند.

پس از تلاوت قرآن کریم واجرای سرود جمهوری اسلامی ایران، مجری برنامه ضمن خوش‌آمد گویی و خیر مقدم، از داود چاوشی‌زاده دعوت کرد تا به اجرای موسیقی بپردازد. پس از اجرای چاوشی‌زاده، استاد محسن حسن‌زاده به اجرای برنامه پرداخت.

بخش بعدی پنجمین شب آواز ایرانی به سخنرانی متین رضوان‌‌پور، خواننده و پژوهشگر، پیرامون «بررسی الحان مذهبی در موسیقی اقوام ایرانی» اختصاص داشت، ضمن این‌که او در فواصل این سخنرانی، به ضرورت صحبت‌هایش قطعاتی آوازی را هم اجرا کرد.

آواز خوانی بهرام باجلان در کنار نی‌نوازی محسن ایروانفر از بخش‌های دیگر این نشست ماهانه بود که باز هم با اقبال خوب مخاطبان مواجه شد.

در این قسمت سیدعلیرضا میرعلینقی درباره «هنر آواز ایرانی و لزوم تفکیک سبک‌های گوناگون اجرای آن، از موسیقی‌های مذهبی تا موسیقی‌های مجلسی» به سخنرانی پرداخت.

بخش پایانی این برنامه به اجرای حجت اشرف‌زاده و مجید مظاهری اختصاص داشت که به این ترتیب دفتر پنجمین شب آواز ایرانی بسته شد.

نشست ماهانه شب آواز ایرانی به همت مرکز موسیقی و مرکز محافل و جشنواره‌های حوزه هنری، شنبه آخر هر ماه در سالن سوره حوزه هنری واقع در خیابان سمیه نرسیده به حافظ برگزار می‌شود. ورود به این برنامه برای همه علاقه‌مندان آزاد است. ششمین برنامه شب آواز ایرانی روز شنبه 30 آبان ماه برگزار می‌شود.

ارسال نظر: