مجید انصاری: دشمنان قصد اختلاف‌افکنی دارند

کدخبر: 1033601

معاون پارلمانی رئیس جمهور: امنیت کشور مورد توجه حسودان و دشمنان است؛ باید مراقب بود/ امروز تلاش می‌شود از چهره اسلام چهره‌ای خشن نمایش داده شود/ به هیچ وجه ایجاد شکاف میان صفوف مسلمانان با مکتب سیدالشهداء و اسلام سازگار نیست

به گزارش «نسیم»، ایرنا نوشت:

مجید انصاری پنجشنبه شب در سخنانی به مناسب شب تاسوعای حسینی (ع) در مرقد امام راحل گفت: دولت تدبیر و امید با اقتباس از مکتب سیدالشهدا(ع) مصمم است با همه قدرت جلوی هر فسادی را در هر رده ای بگیرد که البته با پرداخت تاوان، تاکنون نیز گرفته است.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری افزود: این کشور در پرتو مکتب اهل بیت از مردمی آگاه، با وفا، متحد و منسجم که در عرصه های مختلف به خوبی انجام وظیفه می کنند، برخوردار است.

وی ادامه داد: مردم با اراده و آگاهیشان خدمتگزارانی را بر می گزینند که بی منت و با اقتباس از مکتب سیدالشهدا هرچه دارند در طبق اخلاص گذاشته اند.

وی افزود: خوشبختانه در دو سال گذشته از عمر دولت تدبیر و امید با همت بالای رئیس جمهوری، شاگرد مکتب امام حسین(ع) و شاگرد مکتب سیاسی امام راحل و همکاران او در دولت به ویژه همکارانشان در تیم مذاکرات هسته ای، با فداکاری زیاد و حفظ عزت نفس، ایستادن بر منافع ملی، رعایت خطوط قرمز که خطوط عزت و شرف و منافع مردم بود، همه آبروی خود را به میدان آوردند و توانشان را به کار گرفتند.

انصاری خاطرنشان کرد: امروز خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران توانسته است حرف حق خود را در برابر قدرت های جهان به کرسی بنشاند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نتیجه مذاکرات نفس گیر و مجاهدت دو ساله مذاکره کنندگان کشورمان در قالب برجام به تصویب نهایی نهادهای قانونی نظام رسید و مهر صحت آن روز چهارشنبه توسط رهبر معظم انقلاب نهاده شد و کار دولت بی وقفه بیش از گذشته برای اجرای این سند افتخار ادامه پیدا خواهد کرد.

وی افزود: امیداوارم کسانی که بعضا به هر دلیل به این دستاورد بزرگ کم لطفی و بی توجهی کردند، حداقل از این پس، این دستاورد را از همه ملت ایران، همه قوا و دستاوردی در جهت منافع ملی بدانند و دولت را کمک کنند تا بتواند موانع اجرا را برداشته و گام به گام تحریم های ظالمانه تحمیل شده بر سر ملت را بردارد.

انصاری ادامه داد: دولت مصمم است به صورت جهادی، اقتصاد مقاومتی که رهبری فرمودند را اجرا کند و در این خصوص معاون اول رئیس جمهوری، مامور و مسئول شده است تا به همراه تیمی از اعضای دولت زمینه اجرای اقتصاد مقاومتی را با بهره گیری از دستاوردهای برجام در ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان و جویندگان کار در کشور، رونق کسب و کار مردم، رفع گرانی و تورم، جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی و سرانجام ایجاد نشاط، امید و رونق برای همه مردم فراهم کند.

این عضو مجمع تشخیص مصلح نظام گفت: از همه مردم ایران، سرمایه گذاران، فعالان اقتصادی و سیاسی و جریانات و جناح ها درخواست می کنم این وحدت ملی را قدر بشناسیم، انسجام ملی را پاس بداریم و از هر امری که موجب تفرقه می شود بپرهیزیم و انتخابات اسفندماه سال جاری را به همایش ملی و به حماسه سیاسی دیگری در انتخاب خبرگان و نمایندگان مجلس تبدیل کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه اکنون دوره پُر کردن جیب شخصی نیست، افزود: خوشبختانه این دولت، معبرهای فساد را بسته و مصمم است با همه قدرت جلوی هر فسادی را در هر رده ای بگیرد که خوشبختانه تاکنون نیز گرفته است.

انصاری خاطرنشان کرد: البته دولت تاوان این کار را هم می دهد و بی مهری ها ناشی از همین موضوع است اما دولت با اقتباس از مکتب سیدالشهدا مصمم است راه خود، راه اسلامی سازی نظام اداری، راه سالم سازی نظام اقتصادی، راه کوتاه کردن دست چپاولگران به بیت المال و کاسبان تحریم را ببندد و دست آنها را از جیب مردم و بیت المال کوتاه کند که البته همراهی مردم، همراهی قوا، مجلس و قوه قضائیه در این مهم می تواند دولت را بیشتر کمک کند.

او ادامه داد: همچنین از رسانه ملی تقاضا داریم که دولت را بیشتر کمک کند زیرا دولت نیازمند به حمایت ترویجی و تبلیغی است و رسانه ملی باید وظیفه تاریخی خود را به نحو احسن در حمایت از دولت و زمینه سازی اجرای برجام فراهم سازد.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری در ادامه به رمز جاودانگی نهضت عاشورا اشاره کرد و افزود: این نهضت به گونه ای اعجاب انگیز و اصرارآمیز در گذر قرون و اعصار، نه تنها رنگ کهنگی و فراموشی بر آن ننشسته است بلکه هر روز دامنه شمول آن و علاقه مندان به آن گسترش پیدا می کند.

وی افزود: در عصر کنونی که دوره توسعه ارتباطات و امکانات ارتباط جمعی و اطلاعات عمومی است، می توان گفت محرم و صفر بیشترین و وسیعترین موضوعی است که در فضای تبلیغی جهان و فضای رسانه ای رسانه ها و در میان جوامع مطرح است.

وی همچنین درخصوص دلیل کهنه نشدن نهضت عاشورا گفت: حوادث بزرگی در تاریخ اتفاق رخ داده و جنگ های بزرگی در طول تاریخ اتفاق افتاده است که میلیون ها نفر در آن جنگ ها کشته شدند.

او ادامه داد: در جنگ جهانی دوم حدود 40 میلیون نفر انسان کشته و میلیون ها انسان آواره شدند و هزاران شهر و روستا با خاک یکسان شد؛ با اینکه چند دهه از آن نمی گذرد، روز شروع و پایان آن برای مردمان امروز مهم است که بدانند و نه برکشتگان آن جنگ خانمان سوز جهانی کسی اشکی می افشاند و حتی خویشاوندان آن کشتگان و احیانا در برخی نقاط ممکن است نمادهایی برای یادآوری کشتگان آن جنگ ساخته باشند که فقط گردشگران و توریست ها برای تماشا به آنجا می روند اما حادثه کربلا همچنان زنده است؛ حادثه ای فوق تصور بشر و حادثه ای که روز تاسوعا و عاشورا میلیون ها انسان از عمق جان می سوزند.

این عضو تشخیص مصلحت نظام، به دلایل این موضوع از زوایای مختلف اشاره کرد و گفت: عامل نخست این است که این حادثه، متعلق به مقطع و زمانی از تاریخ و قطعه ای از جغرافیا و جماعتی از جامعه بشری نیست که در حصار زمان و مکان و محدوده جغرافیا و تاریخ فراموش و محدود شود.

او ادامه داد: عامل دوم نیز اینکه، رهبر این نهضت تنها یک رهبر سیاسی و یک فرمانده نظامی شجاع سلحشور نیست بلکه رهبر این نهضت یک امام است،؛ امامی که مقام و مسئولیت او بالاتر از مقام و مسئولیت انبیا الهی است و قرآن به صراحت می فرماید که مقام امامت دشوارتر و بالاتر از مقام رسالت است.

وی با بیان اینکه مقام امام محدود به مکان و زمان نیست، گفت: سیدالشهداء(ع) امام آن روز ، امروز، فردا و همه قرون و اعصار و نهضت او نهضت دینی و امامت او امامت الهی است.

وی افزود: ما نباید به حادشه عاشورا به عنوان یک حادثه تاریخی نگاه کنیم و حتی نباید حادثه عاشورا را به عنوان یک حادثه ای سیاسی و حادثه ای فقط اجتماعی مورد توجه قرار دهیم.

انصاری با بیان اینکه دانشگاه کربلا همه ابعاد وجود انسان را مد نظر قرار داده است، گفت: مقابله امام حسین(ع) با یزید هر روز، در هر صحنه و در هر عرصه در زندگی شخصی، خانوادگی، اجتماعی و سیاسی ما در جریان است.

وی در ادامه با طرح این پرسش که باید در نظر داشت که امام حسین(ع) برای چه قیام کرده و اصحاب او برای چه در صحرای کربلا شهید شدند؟ گفت: مسائل مختلفی درخصوص فلسفه نهضت سیدالشهدا (ع) بیان شده است، از جمله اینکه قیام سید الشهدا برای امر به معروف و نهی از منکر بود و لذا جامعه حسینی جامعه ای زنده است و نمی تواند در برابر ظلم ها، حرام خوری ها و بداخلاقی ها بی تفاوت باشد؛ همچنین قیام سیدالشهدا برای احیای دین بود و جامعه حسینی باید برای دینداری خود و فرزندانش بکوشد.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری در ادامه با بیان اینکه یکی از درس های بزرگی که می توان از حادثه عاشورا گرفت، پذیرش توبه است، افزود: درسی که سیدالشهداء(ع) در روز عاشورا می دهند پذیرش توبه است و امام علی(ع) نیز بر پذیرش عذر و توبه تاکید بسیاری داشته اند اما آیا امروز دستگاه های ما علوی عمل می کنند و ما علوی هستیم؟

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: جامعه حسینی باید عذرپذیر بوده و اهل کینه و نفرت نباشد؛ زمانی که فردی می گوید منظورم از این سخن این نبوده و یا اینکه من در فلان برنامه نبوده ام و یا مرادم از فلان نوشته این نبوده، به آن توجه شود و آن را بپذیریم.

وی در ادامه همچنین با بیان اینکه امروز تلاش می شود از چهره اسلام چهره ای خشن نمایش داده شود، گفت: شب و روز رسانه های استکبار و صهیونیسم با استفاده از خشک مغزهای فاصله گرفته از مکتب اهل بیت، نفرت و خشونت و کینه و آدم کشی را در جهان اسلام پمپاژ می کنند و دستگاه تبلیغاتی استکبار نیز به نام شیعه، علیه جهان اهل سنت و به نام سنی، علیه شیعه مشغول تبلیغ هستند اما باید گفت که به هیچ وجه و با هیچ توجیهی ایجاد شکاف میان صفوف مسلمانان چه شیعه و چه سنی با مکتب سیدالشهداء و اسلام سازگار نیست.

او ادامه داد: در حال حاضر صهیونیست ها و دشمنان اسلام در امنیت و حاشیه امن نشسته و نظاره گر کشته شدن مسلمانان و ویرانی کشورهای اسلامی به دست یکدیگر، توسعه نفرت و خشونت و آدم کشی در کشورهای اسلامی هستند.

انصاری گفت: اما خوشبختانه در کشور ما و در پرتو آموزه های عاشورایی و انقلاب اسلامی، به برکت روح و آمیزه های بلند امام راحل، در پرتو رشادت ها و فداکاری های شهیدان و ایثارگران و هدایت های رهبری انقلاب و اتحاد و انسجام و آگاهی ملت، امنیتی مثال زدنی در اختیار داریم.

وی خاطرنشان کرد: این امنیت نیز مورد توجه حسودان و دشمنان است و باید مراقب بود زیرا دشمنان در کمین هستند و قصد اختلاف افکنی دارند.

ارسال نظر: