هزینه بازسازی ستون‌های از بین رفته حرم حضرت علی(ع) در حادثه اخیر آ‌تش سوزی

کدخبر: 1034077

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در گفتگو با «نسیم»، اظهار داشت: صحن حضرت زهرا(س) دارای یک هزار و ۸۰۰ ستون است که تنها سه یا چهار ستون به طور کامل دچار آسیب شد

حسن پلارک، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در گفتگو با «نسیم»، گفت: صحن حضرت زهرا دارای هزار و 800 ستون است که در حادثه آتش سوزی تنها 3 یا 4 ستون به طور کامل دچار آسیب شده است.

وی ادامه داد: در صحن حضرت زهرا (س) 20 بلوک داریم که بلوک B12 ما دچار آتش سوزی شد و در این بلوک نیز 15 ستون ما از 10 تا 100 درصد دچار آسیب شدند؛ البته تنها 3 یا 4 ستون هستند که به طور کامل تخریب شده اند و در حال احداث ستون های جدید هستیم که تا هفته آینده کار احداث آنها به پایان می رسد.

پلارک درباره علت آتش سوزی در حرم حضرت علی (ع) اظهار داشت: عرب ها مراسم سنتی ای به نام علم گردانی دارند که در آن گونی هایی را در علم ها نصب کرده و روی آن نفت سیاه ریخته و بعد آتش می زدند؛ همین کار باعث شد تا تکه هایی از گونی ها به انبار فرش پرت شده و باعث آتش سوزی شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات تصریح کرد: البته انبار فرش تنها محل نگهداری مواد ایزولاسیون بوده و هیچ فرشی در آنجا وجود نداشته است.

وی خاطر نشان کرد: برآورد خسارتمان حدود 700 تا 800 تومان است؛ چرا که 600 میلیون تومان از مصالح و مواد ایزولاسیون ما از بین رفته و حدود 100 میلیون تومان نیز هزینه احداث مجدد ستون های تخریب شده است.

ارسال نظر: