آرزویی از شهید مطهری که محقق نشد

کدخبر: 1034095

بنیاد علمی و فرهنگی شهید مطهری، به مناسبت سالروز شهادت امام زین‌العابدین(ع) یکی از سخنان وی در زمینه امام چهارم را منتشر کرد

به گزارش «نسیم»، اکانت اینستاگرام بنیاد علمی و فرهنگی شهید مطهری به مناسبت سالروز شهادت امام سجاد(ع) در مطلبی با عنوان " آرزویی از شهید مطهری که محقق نشد" نوشت:

از جمله آرزوهایی که من سالهاست دارم این است که یک وقتی توفیق پیدا بکنم دعای مکارم الاخلاق امام زین العابدین علیه السلام را به فارسی ترجمه و مخصوصاً شرح بکنم؛ فلسفه‏ ها و نکاتی را که در این دعای شریف هست تشریح کنم و در اختیار فارسی زبانان خودمان قرار بدهم. این جزء آرزوهای من است .

امیدوارم خدای متعال این توفیق را به من عنایت کند و خود وجود مقدس علی بن الحسین سلام اللَّه علیه از خدای متعال بخواهد که این توفیق برای من پیدا بشود ... .

. به خدای خود عرض می ‏کند: اللَّهُمَّ صَلِّ عَلی‏ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ سَدِّدْنی لِأنْ أعارِضَ مَنْ غَشَّنی بِالنُّصْح.ِ‏ پروردگارا درود بفرست بر پیامبر و آل پیامبر و به من توفیق بده که با آن کسانی که با من دغلی می‏ کنند (به ظاهر دوستی می ‏کنند ولی در باطن می‏ خواهند به من بدی کنند) با خیرخواهی "معارضه" کنم .

وَ أجْزِی مَنْ هَجَرَنی بِالْبِر.ِّ آن کسانی که مرا ترک و رها کرده‏ اند، دوستانی که دیگر به سراغ من نمی‏ آیند، جزای آنها را کف دستشان بگذارم؛ چگونه؟ در مقابل اینکه آنها مرا ترک کردند و ترک احسان کردند، من نسبت به آنها برّ و احسان بکنم ... .

وَ أخالِفَ مَنِ اغْتابَنی الی‏ حُسْنِ الذِّکرِ. مخالفت کنم با آن کسانی که از من غیبت می‏ کنند، پشت سر من از من بدگویی می‏ کنند، و مخالفتم با غیبت کن‏ های خودم این باشد که پشت سر آنها همیشه نیکی آنان را بگویم (استاد مطهری، فلسفه اخلاق، ص37).

ارسال نظر: