رئیس سازمان سرمایه‌گذاری خارجی: برزیل برای عضویت ایران در بانک بریکس همکاری می‌کند

کدخبر: 1034124

محمد خزاعی افزود: برزیل از جمله کشورهای عضو بریکس است که این کشورها بانکی با ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه ایجاد کرده‌اند و امیدوارم برای توسعه همکاری‌ دو کشور، ایران نیز به عضویت این بانک درآید

به گزارش »نسیم» به نقل از فارس، رئیس سازمان سرمایه‌گذاری خارجی پیشنهاد داد، برای آنکه سقف روابط تجاری دو کشور به ۵ میلیارد دلار برسد، در ۳ زمینه موافقت‌نامه همکاری گمرکی، اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و سرمایه‌گذاری مشترک همکاری انجام شود .

محمد خزاعی در همایش تجاری ایران و برزیل اظهار داشت: برزیل از جمله کشورهای عضو بریکس است که این کشورها بانکی با 100 میلیارد دلار سرمایه ایجاد کرده‌اند و امیدوارم برای توسعه همکاری‌ دو کشور، ایران نیز به عضویت این بانک درآید .

وی با بیان اینکه همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور بسیار ناچیز است، تصریح کرد: به تعبیری می‌توان این رقم را صفر دانست و براساس آمار رسمی گمرک ایران، حجم مبادلات تجاری دو کشور در سال 93، 400 میلیون دلار بوده که کمتر از 100 میلیون دلار صادرات ایران به برزیل و بقیه واردات از این کشور بوده است .

معاون وزیر اقتصاد، محصولات کشاورزی و پروتئینی از جمله گوشت قرمز را از جمله مهمترین واردات از این کشور عنوان کرد و گفت: از سال 74 کمیسیون مشترک بین دو کشور برگزار نشده و همکاری‌های اقتصادی در همین سطح متوقف شده است، براساس مذاکرات انجام شده، روند توسعه روابط ایران و برزیل در حال سرعت گرفتن است .

وی به چند دیدار اخیر مقامات دو کشور اشاره کرد و گفت: وزیر امور خارجه برزیل به ایران سفر کرده و در عین حال آقای روحانی با همتای برزیلی خود در سازمان ملل دیدار کرد و چندی پیش نیز به همراه وزیر صنعت سفری به برزیل داشتیم که این 4 ملاقات اثرگذار سبب شد، تا تدوین نقشه راه توسعه روابط تجاری دو کشور را در دستور کار قرار دهیم .

وی پیشنهاد داد تا برای آنکه سقف روابط تجاری دو کشور به 5 میلیارد دلار برسد در 3 زمینه موافقت‌نامه همکاری گمرکی، اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و سرمایه‌گذاری مشترک همکاری انجام شود .

ارسال نظر: