دولت آمریکا از حامیان حقوق سیاه‌پوستان جاسوسی می‌کند

کدخبر: 1034357

"دیلی‌بیست" نوشت: دولت آمریکا از فعالان جنبش حمایت از سیاه‌پوستان جاسوسی می‌کنند/ تلفن این افراد تحت شنود قرار می‌گیرد و فعالیت‌هایشان در شبکه‌های اجتماعی به شدت تحت نظر است

به گزارش گروه بین الملل «‌نسیم»‌ به نقل از "دیلی بیست"،‌ فعالین جنبش "حمایت از حقوق سیاه‌پوستان"،‌ می‌گویند فعالیت‌های آن‌ها توسط دولت تحت نظارت قرار دارد و آن ها حتی برای فرار از چشمان قانون و برای گرفتن مشاوره به "ادوارد اسنودن" پناه برده اند.

جنبش حمایت از حقوق سیاهپوستان توجه همگان را به خود جلب کرده و حتی باعث تحولاتی در دیوان کیفری ایالات متحده آمریکا شده است به قدری که حتی توجه کاندیداهای ریاست جمهوری را نیز به خود جلب کرده است و درمورد شرایط سیاهپوستان ابراز نگرانی کرده اند.

فعالین این جنبش از این که دولت آمریکا فعالیت های آن ها را زیر نظر دارد و حتی ممکن است که تحت جاسوسی باشند، نگرانند

پیش‌تر، "اینترسپت" نیز مدارکی را به دست آورد که نشان می داد وزارت امنیت داخلی آمریکا و همین‌طور اداره پلیس نیویورک از فعالین جنبش حمایت از حقوق سیاه‌پوستان جاسوسی می‌کند. اعتراضات در مورد فعالیت‌های جاسوسی دولت رو به افزایش است، به طوری که برخی فعالین این جنبش نیز گام‌هایی برای آغاز مبارزه با این روند برداشته‌اند. فعالیت‌های جاسوسی می تواند دامنه‌ای گسترده شامل پلیس های مخفی که در تظاهرات همراه با معترضین شرکت می کنند و همچنین اجرایی شدن قانون نظارت بر فعالیت های شبکه های اجتماعی را شامل شود.

الیزه،‌ یکی از فعالین ثابت این جنبش به نشریه دیلی بیست می گوید: "قبلا به مکان‌هایی در سنت لوییس و به ویژه بالتیمور می رویم و پلیس فوراً‌ ما را شناسایی می‌کند" . وی در ادامه اظهار می دارد که از پایان سال گذشته متوجه این نظارت و جاسوسی شد، زمانی که او و همکارش از طرف یک شرکت امنیت سایبری به دلایل نامعلومی برچسب "کاربر خطرناک" را خورد. وی ابراز نگرانی کرد که تلفن‌های وی از پایان سال گذشته شنود می شود.

الیزه در ادامه می گوید که وی از زمان اجرایی شدن قانون کنترل شبکه های اجتماعی،‌ این نگرانی را در چهره بسیاری از فعالین می بیند.

تحت نظارت و جاسوسی قرار دادن فعالین جنبش و مانند مجرمان رفتار کردن با آن ها، کارشناسان حوزه حقوق بشری را نگران کرده است. یک نماینده برنامه عدالت نژادی اتحادیه آزادی های شهروندی آمریکا معتقد است که فعالین حتی اگر متوجه این جاسوسی ها نیز بشوند به ندرت اظهار و اعتراض می کنند. او اذعان می دارد: " اعتراض، بخشی از آن چیزی است که باعث می شود دموکراسی در آمریکا همیشه زنده باشد" . وی در ادامه می گوید: " ما نباید به دولت اجازه دهیم کارهایی را انجام دهد که ما تصور کنیم آزادی های بیان و عمل سیاسی به انزوا رفته است."

در این راستا بسیاری از فعالین برای انجام اقدامات امنیتی مانند رمز گذاری ایمیل ها آموزش می‌بینند./

ارسال نظر: