امین‌زاده: عربستان باید در خصوص حادثه منا عذرخواهی کند

کدخبر: 1035070

معاون حقوقی رئیس جمهور: تمام مستندات پزشکی قانونی و دادستانی حادثه منا جمع آوری شده و عربستان باید در این زمینه با کمیته حقیقت‌یاب همکاری کند/ عربستان باید تضمین دهد در سال آینده شاهد چنین حوادثی نخواهیم بود

به گزارش «نسیم»، ایرنا نوشت:

معاون حقوقی رییس جمهور گفت: تمام مستندات پزشکی قانونی و دادستانی حادثه منا جمع آوری شده و دولت عربستان باید در این زمینه با کمیته حقیقت یاب همکاری کند.

الهام امین زاده روز شنبه در حاشیه بازدید از پنجمین نمایشگاه راه و شهرسازی و صنایع وابسته در گفتگو با خبرنگاران افزود: دولت عربستان باید در زمینه مشخص شدن حادثه منا با کمیته حقیقت یاب همکاری کند و تمام حقوق قربانیان را در این حادثه تامین کند.

وی با بیان آنکه دولت عربستان موظف به تامین حقوق مادی، معنوی و دیه تمام قربانیان فاجعه مناست، اظهار داشت: عربستان باید در این خصوص عذرخواهی کند و تضمین دهد که در سال آینده شاهد چنین حوادثی در این کشور نخواهیم بود.

وی سپس در دسترسی آزاد مردم به هرگونه اطلاعات دستگاه های اجرایی، افزود: حق دسترسی آزاد مردم به اطلاعات در سال 87 تصویب شد اما در دولت تدبیر و امید سه آیین نامه اجرایی آن به تصویب رسید تا تمام دستگاه های اجرایی آن را در حوزه خود به مورد اجرا بگذارند.

وی از اقدامات وزارت راه و شهرسازی در دسترسی آزاد مردم به اطلاعات مورد نیاز در حوزه های شهرسازی و حمل و نقل تقدیر کرد و گفت: این وزارتخانه نخستین دستگاهی است که به خوبی توانسته حقوق شهروندی را در این زمینه تامین کند.

وی اظهار داشت: مردم حق دارند به اطلاعات آزاد دسترسی داشته باشند و وزارت راه و شهرسازی با تلاش های زیاد به دنبال تحقق این موضوع است تا مسافری که عزم سفر کرده با کسب اطلاعات مورد نیاز با اطمینان خاطر بیشتری سفر خود را آغاز کند.

وی گفت: یکی از اهداف رعایت حقوق شهروندی تامین عدالت، انصاف و اعتدال است که باید این مساله به نسل های آینده کشور منتقل شود.

وی تصریح کرد: بدون شک وزارت راه و شهرسازی در احیا و تامین حقوق شهروندی یکی از فعال ترین وزارتخانه ها است و امروز نیز شاهد اطلاع رسانی سامانه های مختلف در زمینه مسایل حمل ونقل جاده ای، هوایی، ریلی، املاک، میراث فرهنگی و بافت های فرسوده هستیم تا حقوق شهروندی در این حوزه ها به خوبی تامین شود.

ارسال نظر: