الفت خبر داد: هیچ شبکه اجتماعی در آستانه انتخابات قطع نمی‌شود

کدخبر: 1035125

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: تصمیم‌گیری درباره شبکه‌های اجتماعی را باید به افراد متخصص این حوزه سپرد و اظهارنظرهای برخی افراد غیر متخصص، دست تصمیم‌گیرندگان را در این موضوع می بندد

به گزارش «نسیم»، خبرگزاری صدا و سیما نوشت:

محمد باقر الفت در جلسه مشترک شورای پیشگیری از وقوع جرم و شورای قضایی استان کرمان افزود: قطع شبکه های اجتماعی اقدام پسندیده‌ای نیست و باید این شبکه ها را مدیریت کرد.

وی افزود: تصمیم گیری درباره شبکه‌های اجتماعی را باید به افراد متخصص این حوزه سپرد و اظهارنظرهای برخی افراد غیر متخصص، دست تصمیم‌گیرندگان را در این موضوع می‌بندد و مانع از فعالیت‌های تخصصی می‌شود.

وی همچنین با تاکید بر اینکه انتخابات امسال وضعیت خاصی دارد و ممکن است به جای رقابت سیاسی وارد بازی‌های سیاسی شود، گفت: رعایت تقوا و حفظ منافع مردم در این دوره بسیار مورد تاکید است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه همچنین با پیش بینی اینکه ممکن است بعد از برداشته شدن تحریم‌ها عده‌ای فرصت طلب از باز شدن فضای تبادل اقتصادی برای پر کردن جیب خود استفاده کنند از همه افراد در دستگاه‌های مختلف خواست موارد مشکوک به سوء استفاده را گزارش کنند.

وی حضور غیر قانونی اتباع بیگانه در کشور را مشکلی اساسی در بحث امنیت کشور دانست و درباره مشکلات ناشی از حاشیه نشینی نیز گفت اکنون 10 میلیون حاشیه نشین در کشور حضور دارند که علاوه بر مشکلات اقتصادی و اجتماعی، مشکلات فرهنگی نیز در میان آنها وجود دارد. معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه از مسئولان استان کرمان خواست حاشیه نشینان را جدا از پیکره شهری ندانند و با انها برخورد نامناسب نکنند بلکه با اقدامات فرهنگی آنها را کنترل کنند.

الفت با بیان اینکه آمار طلاق در کشور رو به افزایش است بر پررنگ کردن جلسات مشاوره قبل و بعد از ازدواج تاکید کرد و گفت: این آموزشها بعداز طلاق نیز باید انجام شود تا از آسیبهایی که بعد از طلاق به این افراد وارد می شود جلوگیری شود.

الفت اشاره ای هم به بحث بی حجابی علاوه بر بد حجابی در برخی فضاهای بسته و عمومی در جامعه کرد و گفت: اینها نشان می دهد جامعه ما در زمینه حجاب پس از گذشت بیش از 30 سال دچار پسرفت شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، بیشترین موارد جرم در کشور را اهانت اعلام کرد و ادامه داد این جرم شاید در نگاه اول بی ارزش تلقی شود و ایجاد نگرانی جدی نکند اما وقوع این جرم به این گستردگی در جامعه دلالت بر شکستن حریمهای اخلاقی در کشور است و این موضوع علاوه بر برخوردهای رودررو در جامعه اکنون در سطح شبکه های اجتماعی نیز بسیار کسترده شده است و تخریب شخصیتهای سیاسی و بزرگان ، جامعه ما را در آینده ای نزدیک با فقر سرمایه های اجتماعی در جامعه روبه رو خواهد کرد.

در این جلسه خالقی معاون اجتماعی دادگستری استان کرمان نیز گزارشی از اقدامات این معاونت به منظور پیشگیری از وقوع جرم در استان ارائه کرد.

مدیرکل دادگستری استان نیز در این جلسه قاچاق مواد مخدر، تردد افاغنه و در پی آن جعل اسناد و گروگان گیری و همچنین زمین خواری و مشکلات ناشی از کمبود اب را از مهمترین چالش‌های استان کرمان برشمرد و گفت: نبود قوانین محکم در برخورد با جرائم موجود در حوزه اتباع خارجی دست مسئولان قضایی را در مقابله با این جرایم بسته است.

ارسال نظر: