چرخساز خبرداد: امدادرسانی به ۱۴ هزار و ۶۰۰ تن از متأثران سیل در کشور

کدخبر: 1035569

رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر تصریح کرد: ‎توزیع قریب ۱۹ هزار اقلام زیستی برای ۱۵ هزار متاثر سیلاب/ اسکان اضطراری یک‌هزار و ۱۰۰ تن از متاثران/ ادامه امدادرسانی‌ها در هفت استان

به گزارش «نسیم»، به نقل از پایگاه خبری جمعیت هلال احمر، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اعلام گزارش عملیات سیل و آب‌گرفتگی از سه‌شنبه 5 آبان تا ساعت 10:30 امروز، گفت: تا کنون 14هزار و 600 تن از متاثران از سیل و آب‌گرفتگی خدمات امدادی لازم را دریافت کرده و یک‌هزار و 100 تن اسکان اضطراری داده شدند.

دکتر ناصر چرخ‌ساز با اشاره به تحت تاثیر بودن 24 استان آذربایجان‌شرقی، ایلام، کردستان، کرمانشاه، لرستان، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، همدان، قزوین، گیلان، زنجان، فارس، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، تهران، مرکزی، بوشهر، سمنان، اردبیل، مازندران، قم، خراسان جنوبی و رضوی و کرمان از سیل و آب‌گرفتگی، افزود: بر این اساس در 80 شهرستان، 194 شهر، روستا و مناطق عشایرنشین آسیب دید.

وی با اشاره به اسکان اضطراری یک‌هزار و 100 تن از متاثران از سیل و آب‌گرفتگی، تصریح کرد: بر این اساس تخلیه آب از یک‌هزار و 100 واحد مسکونی با به‌کارگیری 160 دستگاه موتورپمپ و لجن‌کش انجام شده و 36 تن نیز به مناطق امن منتقل شدند.

دکتر چرخساز با اشاره به انتقال یک نفر از متاثران از سیل و آب‌گرفتگی به مراکز درمانی، تصریح کرد: در این زمینه خدمات امدادی لازم به 9 مصدوم این حادثه ارائه و 4 تن به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی با اشاره به منابع و تجهیزات به‌کارگیری شده در سیل و آب‌گرفتگی 5 روز گذشته با به‌کارگیری 370 تیم عملیاتی شامل یک‌هزار و 600 امدادگر و نجات‌گر، گفت: به این منظور خدمات امدادی لازم با به‌کارگیری 260 دستگاه خودروی عملیاتی، 200 دستگاه چادر، 2 ‌هزار و 600 تخته پتو، 930 تخته موکت، 300 شعله والور، 2 هزار قوطی انواع کنسرو، 9 هزار و 100 قرص نان و 3 هزار و 700 بطری ارائه شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گفت: امدادرسانی در٧ استان ایلام، لرستان، خوزستان، اصفهان، گیلان، مازندران و کرمان ادامه دارد.

ارسال نظر: